جستجو

کابینه چین اعلام کرد این کشور برای کاهش ضایعات ، ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر، سوخت غیرمتعارف و اصلاح شبکه برق خود به عنوان بخشی از برنامه‌اش برای به حداقل رساندن انتشار کربن قبل از سال ۲۰۳۰ اقدام خواهد کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، برنامه اقدام جدید، اهداف چین برای رساندن ظرفیت باد و خورشیدی به ۱۲۰۰ گیگاوات تا پایان دهه، ساخت نیروگاه های برق آبی و هسته ای بیشتر و توسعه بیشتر منابع گاز طبیعی را مشخص می کند.

این خبر تنها پنج روز قبل از آغاز مذاکرات در گلاسکو برای تقویت مبارزه جهانی علیه تغییرات آب و هوایی منتشر شد. چین قرار است پیش از آغاز نشست مشارکت های تعیین شده ملی به روز شده خود را اعلام کند.

از آنجایی که این کشور با کمبود برق دست و پنجه نرم می کند و تولید زغال سنگ را به منظور تضمین تامین منابع زمستانی افزایش می دهد، شورای دولتی چین اعلام کرد که چین تلاش ها را برای ساختن یک سیستم جدید و انعطاف پذیرتر برق که امکان افزایش پیوسته منابع انرژی جدید را فراهم می کند، تسریع خواهد کرد.علاوه بر مزارع جدید خورشیدی و بادی، سدهای برق آبی جدید نیز در قسمت بالای رودخانه‌های یانگ تسه مکونگ و زرد ساخته می‌شوند و چین نیز از فناوری هسته‌ای نسل جدید از جمله راکتورهای دریایی در مقیاس کوچک استفاده بیشتری خواهد کرد.

‎چین همچنین برای اطمینان از اینکه بخش‌های صنعتی انرژی بر مانند فولاد و فلزات غیرآهنی و مصالح ساختمانی، بهره‌وری انرژی و نرخ بازیافت را بهبود می‌بخشد و از فناوری‌های جدید برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای خود استفاده می‌کند. مقامات دولتی برنامه ریز این کشور اعلام کردند که حداقل ۳۰ درصد ظرفیت تولید در این بخش‌های انرژی‌بر تا سال ۲۰۲۵ با استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری برای بهره‌وری انرژی مطابقت خواهد داشت.

سوخت غیر متعارف

ظرفیت اولیه پالایش نفت در چین تا سال ۲۰۲۵ به ۱ میلیارد تن در سال محدود می شود، در حالی که شرکت های نفتی و شیمیایی تشویق می شوند تا ساختار مواد اولیه خود را با جایگزینی زغال سنگ با برق و گاز طبیعی تنظیم کنند.

در همین حال، چین قصد دارد با «تعدیل تدریجی مصرف بنزین» مصرف نفت و گاز را «معقولانه» مدیریت کند و از سوخت زیستی و سوخت پایدار جت برای جایگزینی محصولات سوخت متعارف حمایت کند. چین در حال حاضر ۱۳۱ میلیارد دلار در زیرساخت های جدید گاز سرمایه گذاری می کند، اتکای این کشور به گاز کمک چندانی به کاهش افزایش دما نخواهد کرد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.