جستجو

ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران درخصوص عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت مس یکی از شرکت‌های بزرگ است و طی دو سال اخیر عملکرد خوب و جدیدی به‌ویژه در حوزه اکتشافات انجام داده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از مس پرس، جمیلی با بیان اینکه این شرکت در حوزه تکمیل زنجیره تولید نیز شیب ملایم و رو به رشدی داشته است، تأکید کرد: شرکت ملی مس در زمینه صادرات نیز با توجه به تحریم‌ها می‌تواند نمره قبولی دریافت کند که همه این موارد جزو محسنات و مزایای شرکت مس محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت کمک شرکت مس به واحدهای بخش خصوصی در مقیاس‌های کوچک و متوسط گفت: به عقیده من در این مسیر شرکت ملی صنایع مس ایران باید یک مسئولیت تاریخی را بر عهده بگیرد.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در ادامه افزود: اگر شرکت ملی مس بتواند به عنوان لیدر چه از نظر فنی و چه از نظر اکتشاف و چه از نظر تولید به واحدهای کوچک و متوسط مقیاس کمک کند؛ در واقع به صنعت مس کشور خدمات خوبی ارائه دهد.

بزرگترین حسن مدیرعامل کنونی شرکت مس این است که از تیم موجود در صنعت مس به خوبی استفاده کرده است

جمیلی همچنین گفت: قبول داریم که شرکت مس در بورس است و تعداد زیادی سهامدار دارد که باید پاسخگوی آنها باشد، اما به دلیل اینکه شرکت «ملی» مس است؛ باید در سیاست‌های اصلی صنعت مس صاحبنظر باشد.
رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران در ادامه پیشنهاد کرد که شرکت مس در تشکل های صنعتی- معدنی حضور فعال‌تری داشته باشد.
وی در این باره خاطرنشان کرد: شرکت مس بهتر است در کنار سایر تشکل‌ها قرار بگیرد و بتواند در سیاستگذاری‌ها و ریل‌گذاری‌ها حضور فعالی داشته باشد.
جمیلی در ادامه گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران را شرکت موفقی می‌دانم؛ چه در ابعاد تولید، چه در ابعاد صادرات، چه در حضور در بازار سرمایه و چه در گسترش واحدهای تولیدی که طی این مدت به بهره برداری رسیده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه این روند ادامه داشته باشد و نگاه به صنایع پایین‌دستی مس تقویت شود، گفت: در این صورت ارزش افزوده بیشتری را نسبت به دوره‌های قبل شاهد خواهید بود.

دکتر سعدمحمدی یکی از افراد شناخته شده و دارای اهلیت این کار است

وی مدیرعامل شرکت مس را یکی از افراد شناخته شده و دارای اهلیت این صنعت دانست و گفت: دکتر سعدمحمدی در مدیریت های قبلی هم که مسئولیت داشته؛ نشان داد که مدیر توانمندی است. در دوره فعلی نیز شاهد این هستیم که طرح های خوبی توسط وی به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: بزرگترین حسن مدیرعامل کنونی شرکت مس این است که از تیم موجود در صنعت مس به خوبی استفاده کرده است.
وی افزود: در هیچ دوره‌ای در صنعت مس شاهد این نبودیم که مثل دوره دکتر سعدمحمدی از نیروهای داخلی به خوبی استفاده شود.
به گفته جمیلی، مدیرعامل کنونی شرکت توانسته به نیروها کمک کند و در راستای ارتقای آنان بکوشد. بالطبع، یکی از خصوصیات خوب هر مدیری این است که اهلیت کار داشته باشد. در همین راستا شناخت دکتر سعدمحمدی از معدن، اکتشاف و بهره برداری از جمله ویژگی‌های وی است.
جمیلی در ادامه چشم‌انداز صنعت مس را چنین ارزیابی کرد و گفت: صنعت مس در دنیا در حال پیشرفت است. البته نباید احساس کنیم که این پیشرفت فقط متعلق به کشور ماست.
وی گفت: یکی از کارهایی که در کشور باید انجام دهیم؛ این است که ببینیم در این منطقه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. همچنین ببینیم کشورهای منطقه چه سرمایه‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام داده‌اند.
جمیلی گفت: باید دید جایگاه امروز کشور ما در حوزه صنعت و معدن در منطقه با جایگاه ده سال ما چقدر تفاوت داشته است.
وی تاکید کرد: به عقیده من صنعت مس باید در طرح‌هایی که دارد حتما در نظر داشته باشد که در منطقه چه اتفاقاتی می افتد. این در حالی است که ما بیشترین سرمایه‌گذاری را در صنایع پایین‌دستی مس داشته باشیم تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را در این بخش ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: نباید فقط به تولید کاتد مس تکیه کنیم؛ بلکه باید سایر محصولاتی که فلز مس می تواند داشته باشد نیز مورد توجه قرار دهیم‌.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.