جستجو

 

با توجه به اینکه سطح قیمت اعلام شده از طرف ایالات متحده برای آهن خام صادراتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع نسبت به سایر کشورها کمتر بوده است، قیمت این محصول کاهش یافت و به سطح قیمت اعلام شده در هفته قبل رسید.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن بازار آهن خام صادراتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع در هفته منتهی به روز پنجشنبه ۴ نوامبر متعادل شد. منابع خبری اعلام کردند که متعادل شدن قیمتها در این بازار به دلیل تقاضا از طرف ایالات متحده با قیمت های پایین تر از بازارهای همسایه بوده است.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت آهن خام صادراتی با محتوای منگنز بالا از حوزه CIS در روز پنج شنبه ۴ نوامبر در محدوده ۵۲۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که برابر ۵۵۰ دلار در هر تن بود با کاهش همراه بوده است.

خریداران آهن خام در ایالات متحده که عمدتاً از اواسط اکتبر غیرفعال بوده اند، سطح قیمت قابل اجرا برای این محصول را در محدوده ۵۵۰-۵۷۰ دلار در هر تن cfr گزارش کرده اند. این در حالی است که قیمت اعلام شده معادل ۵۰۰-۵۲۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.

همچنین شایعاتی در بازار وجود داشت مبنی بر اینکه دو محموله شامل آهن خام با مبدا روسیه با قیمت ۵۶۸ تا ۵۸۰ دلار در هر تن Cfr به ایالات متحده فروخته شده است. اگرچه نه طرف تامین کننده و نه طرف خریدار این معامله را تایید نکرده اند.

آهن خام با مبدا اوکراین نیز در روز پنجشنبه ۴ نوامبر به قیمت ۵۸۵ دلار در هر تن CFR به ایتالیا فروخته شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای این محصول معادل حدود ۵۴۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.

چندین منبع خبری گزارش دادند که هر دو محموله آهن خام با مبدا اوکراین که از طرف توزیع کنندگان معامله شد شامل ۵۰۰۰ تن از این محصول بود. این در حالی است که سطح قیمت قابل اجرا برای تناژهای بزرگتر و توسط کارخانه های تولید فولاد پایین تر از قیمت اعلام شده خواهد بود.

طبق ارزیابی هفتگی متال بولتن قیمت آهن خام وارداتی به ایتالیا در روز پنج شنبه ۴ نوامبر در محدوده ۵۸۰-۵۸۵ دلار در هر تن cfr ایتالیا شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که برابر ۵۷۰-۵۸۰ دلار در هر تن بود با اندکی افزایش همراه بوده است.

همچنین با توجه به برآورد فعالان بازار شاخص آهن خام صادراتی با محتوای منگنز کم از دریای بالتیک در روز پنج شنبه ۴ نوامبر در محدوده ۵۷۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن فوب دریای بالتیک CIS قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی مانده است. زیرا هیچ عرضه‌کننده‌ای حجم در دسترس برای صادرات نداشت.

تحلیل میانگین قیمت های آهن خام در ماه های گذشته

میانگین قیمت آهن خام صادراتی از دریای بالتیک در ماه آگوست برابر ۶۴۷٫۵ ، در ماه سپتامبر برابر ۵۷۸ و در ماه اکتبر برابر ۵۸۵ دلار در هر تن فوب دریای بالتیک CIS بود که در روز پنج شنبه ۴ نوامبر به ۵۸۵ دلار در هر تن فوب دریای بالتیک CIS رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.