جستجو

ضعف طولانی مدت در قیمت های خرید چینی برای واردات بیلت فولادی منجر به تخفیف بیشتر برای مواد نیمه تمام عرضه شده در بازارهای رقیب آسیایی شده است. به نظر می رسد که بازار ضعیف چین در روزهای گذشته بازار پایین دست فولاد را متاثر کرده است. در همین راستا پیشنهاد شمش فولاد آسیا با تضعیف در سمت تقاضا همراه شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، منابع در روز سه شنبه ۹ نوامبر به Fastmarkets گفتند که ضعف طولانی مدت در قیمت های خرید چینی برای واردات بیلت فولادی منجر به تخفیف بیشتر برای مواد نیمه تمام عرضه شده در بازارهای رقیب آسیایی شده است. به نظر می رسد که بازار ضعیف چین در روزهای گذشته بازار پایین دست فولاد را متاثر کرده است. در همین راستا پیشنهاد شمش فولاد آسیا با تضعیف در سمت تقاضا همراه شد.

افت شدید قیمت محصولات فولادی نیمه تمام در بازار چین

قیمت فولاد تمام‌شده و نیمه‌تمام چین در بازارهای فیزیکی طی روزهای اخیر به دلایلی همچون کاهش تقاضا برای میلگرد و ذخایر بالای سنگ آهن بندری. دو مشکل عمده بازارهای آهن در این کشور. به کاهش خود ادامه داده است. پس از ثابت نگه داشتن قیمت‌های پیشنهادی برای تولید جدید، بیلت‌های ۵ sp برای معاملات هفته گذشته، شواهدی مبنی بر کاهش قیمت‌های پیشنهادی برای این مواد با درجه بالاتر توسط فروشندگان در روزهای اخیر وجود داشت. با وجود پیشنهادات متنوع بازار تمایلی به خرید ارائه نکرده است.

کاهش پیشنهاد شمش فولاد آسیا به دلیل افت تقاضا در چین

پیشنهادی برای شمش کوره ای ۱۲۵ میلی‌متری (EAF) از شرق روسیه به قیمت ۶۸۰ دلار در هر تن cfr در روز دوشنبه شنیده شد. که ۱۰ دلار در هر تن نسبت به پیشنهادات ۶۹۰ دلار در هر تن cfr در هفته گذشته کاهش داشت.

شمش کوره بلند ۵sp از مبداء هند (BF) با قیمت ۶۷۰-۶۷۵ دلار در هر تن cfr در هفته عرضه شده است. در حالی که پیشنهاد برای شمش ۱۳۰ میلی متری ۵sp مالزی EAF با قیمت ۶۷۵ دلار در هر تن cfr. در اواخر روز جمعه شنیده شد که ۱۰ دلار کاهش داشت. به نظر میر سد که روند کاهشی در بازار شمش جهانی تثبیت شده است.

کاهش هزینه های حمل دریایی و تاثیر آن بر نرخ گذاری بازار فولاد

یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت ها، کاهش هزینه های حمل و نقل فله بوده است. به طوری که مسیر هند شرقی به چین برای ۳۰۰۰۰ تن ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر تن در هفته شنیده می شود. که از ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر تن کاهش یافته است. در حالی که ۶۰ دلار به ازای هر تن می تواند به بنادر دریایی در شمال و جنوب چین دست یابد. بنادر رودخانه ای مانند Jiangyin به دلیل کمبود راهبر برای جابجایی کشتی ها به پایین رودخانه، ۵ دلار در هر تن بالاتر است.

چالش نقدینگی پایین در بازار فولاد جهانی و افت پیشنهاد شمش فولاد

فعالیت معاملات آسیایی در هفته تا به امروز بسیار محدود بود. به گزارش Fastmarkets، حدود ۳۰۰۰ تن بیلت درجه ۳sp ژاپنی با قیمت ۶۸۷ دلار در هر تن cfr در روز دوشنبه به کره جنوبی فروخته شد. در همین حال، خریداران فیلیپین پس از خرید برخی از مواد در هفته گذشته، به دلیل انتظارات برخی از آنها مبنی بر ادامه کاهش قیمت‌های چین، علاقه چندانی به خرید ندارند. پیشنهاد شمش فولاد در روزهای اخیر تقاضای پایینی را به دست آورده است.

تاثیرپذیری بازار فولاد آسیا از رکود بازار چین

متاسفانه بازار چین آنقدر بزرگ شده است که وقتی با رکود یا چالش رو به رو می شود. کل بازار آسیا از آن متاثر می شود. اگر همه موانع [تجارت] در اروپا و آمریکا نبود، آنها نیز با مشکل مواجه می شدند. یک منبع تجاری در آسیای جنوبی گفت: «با معامله شمش کوره القایی (IF) که هفته گذشته با قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن cfr انجام شد. هیچ کس علاقه ای به خرید چیزی با قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن cfr در این هفته نشان نمی دهد.

منابع روز سه‌شنبه گفتند که خریداران در کشور چین قصد داشتند برای هر تن cfr 640 تا ۶۵۰ دلار برای بیلت استاندارد ۵ sp با ارسال ۶ تا ۸ هفته بپردازند. اما منابع همچنین گفتند که کمتر از ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن cfr رقمی است که احتمالا معامله واقعی صورت پذیرد.

آخرین رصد بازار از قیمت شمش فولادی چین

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای شمش فولادی ۵sp، وارداتی، cfr ، ۶۵۰-۶۶۰ دلار در هر تن در روز سه شنبه بود. بدون تغییر در روز، اما ۱۰ دلار در هر تن از ۶۶۰-۶۷۰ دلار در هر تن در هفته کاهش یافت. بازار چین برای بیلت وارداتی بار دیگر هفته را ضعیف باز کرده است. با ضعف عمومی در سراسر کسب و کارهای حوزه آهن که به شدت بر علاقه خرید بیلت تاثیر گذاشته است.

کاهش ۵ دلاری نرخ شمش فولادی در بازار چین

ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ها برای بیلت فولادی درجه ۳، وارداتی، cfr چین ۶۱۵ تا ۶۲۵ دلار در هر تن در روز سه‌شنبه، ۵ دلار در هر تن از ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار به ازای هر تن cfr در روز جمعه و ۵ تا ۱۵ دلار در هر تن از ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار در هر تن کاهش یافت. این ضعف در بازار محلی نیز منعکس شد. جایی که بیلت با قیمت ۴۶۰۰ یوان (۵۳۲ دلار) در هر تن از جمله مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله می شد که از روز دوشنبه ۳۰۰ یوان در هر تن کاهش یافت.

شرایط نامساعد و افت پیشنهاد بیلت در برخی از بازارهای چین

در سایر مناطق کشور، قیمت بیلت حتی پایین‌تر بود و قیمت جیانگ‌یین در اواخر معاملات روز سه‌شنبه به ۴۴۵۰ یوان در هر تن کاهش یافت که از ۴۴۸۰ یوان در هر تن در اوایل روز کمتر بود. در روز سه‌شنبه قیمت داخلی بیلت تنها حدود ۴۴۰۰ یوان در هر تن است. بنابراین فکر می‌کنم علاقه خرید فعلی تنها حدود ۶۱۰-۶۱۵ دلار در هر تن از چین برای واردات است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.