جستجو

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ انتشار دی اکسید کربن خود را به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی ۱۸ درصد از سطح سال ۲۰۲۰ کاهش دهد و تا آن سال سطوح PM2.5 ذرات معلق جوی با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرومتر را در شهرهای متوسط و بزرگ تا ۱۰٪ کاهش دهد تا به نرخ ۸۷٫۵٪ برای داشتن روزهای با هوای خوب و با کیفیت در یک سال برسد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، بر اساس اطلاعیه ای که شورای دولتی چین در روز یکشنبه ۷ نوامبر در وب سایت رسمی خود منتشر کرد، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ انتشار دی اکسید کربن خود را به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی ۱۸ درصد از سطح سال ۲۰۲۰ کاهش دهد و تا آن سال سطوح PM2.5 ذرات معلق جوی با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرومتر را در شهرهای متوسط و بزرگ تا ۱۰٪ کاهش دهد تا به نرخ ۸۷٫۵٪ برای داشتن روزهای با هوای خوب و با کیفیت در یک سال برسد.

برای دستیابی به این اهداف، دولت چین به محدود کردن سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی با مصرف انرژی و آلاینده‌های بالا، به‌ویژه پروژه‌هایی در صنایع فولاد، فلزات، مصالح ساختمانی و پتروشیمی ادامه خواهد داد. به عنوان مثال، هیچگونه ظرفیت جدید فولاد و کک سازی در مناطق حساس زیست محیطی کلیدی مانند استان هبی، قطب فولادسازی کشور، تایید نخواهد شد. در این راستا، چین انتقال فولادسازی با مبدل کوره بلند به فولادسازی با کوره قوس الکتریکی را در میان کارخانه‌ها ترویج کرده و آنها را به اتخاذ فناوری‌هایی که انتشار گازهای گلخانه‌ای را به سطوح بسیار پایین کاهش دهد تشویق می‌کند. دولت چین همچنین رشد مصرف زغال سنگ حرارتی را به شدت کنترل و نظارت خواهد کرد.

بر اساس اظهار شورای ایالتی: مصرف زغال سنگ حرارتی در منطقه پکن-تیانجین-هبی و شهرهای اطراف آن تا سال ۲۰۲۵ کاهش ۱۰ درصدی را تجربه خواهد نمود، در حالی که در دلتای رودخانه یانگ تسه این میزان به ۵ درصد کاهش می یابد که همراه با افزایش استفاده انرژی غیرفسیلی به ۲۰ درصد تا سال ۲۰۲۵ است.

بر اساس این اطلاعیه، مصرف زغال سنگ در دشت Fenwei که شامل ۱۲ شهر در استان های شانشی و شانشی است از سال ۲۰۲۵ به بعد کاهش خواهد یافت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.