جستجو

پس از آنکه قیمت زغال سنگ بار دیگر کاهش یافت و به موازات آن شاهد کاهش جهانی قیمت آهن آلات بودیم، قیمت های لحظه ای ورق گرم چین در روز سه شنبه ۹ اکتبر نیز با افت قیمت داخلی و صادراتی رو برو شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، پس از آنکه قیمت زغال سنگ بار دیگر کاهش یافت و به موازات آن شاهد کاهش جهانی قیمت آهن آلات بودیم، قیمت های لحظه ای ورق گرم چین در روز سه شنبه ۹ اکتبر نیز با افت قیمت داخلی و صادراتی رو برو شد.

چهارمین روز متوالی کاهش قیمت در بازار داخلی

با کاهش چشمگیر ۱۰ تا ۵۰ یوانی کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای)، قیمت این محصول به ۴۹۵۰-۴۹۰۰ دلار در هر تن رسید. بر اساس داده های آماری از معاملات به ثبت رسیده، میتوان گفت که این چهارمین روز متوالی کاهش قیمت در بزگترین معاملات صورت گرفت است که همراه با ضرر بوده است.

فشار کاهش قیمت زغال سنگ از سوی دولت چین

پیرو این کاهش، در بازار چین شاهد افت قیمت میلگرد، کک و زغال سنگ بودیم که این دومین کاهش چشمگیر قیمت زغال سنگ حرارتی بوده است. این زیان‌های گسترده پس از آن اتفاق افتاد که در گروه زغال سنگ چین، یک تولیدکننده بزرگ زغال سنگ در این کشور، قیمت‌های زغال سنگ حرارتی خود را در پاسخ به اصرار دولت مرکزی برای «هدایت قیمت‌های زغال سنگ به سطوح معقول» کاهش داد.

به گفته برخی از فعالان منابع محلی، قیمت ذغال سنگ که پیش از این در بازار داخلی پایینر از ۹۰۰ دلار در هر تن به فروش نمیرفت، حال به کمتر از ۱۱۰۰ دلار در هر تن در بازارهای صادراتی و بنادر معامله میشود.

بازار صادراتی و جو کاهش تعدد پیشنهادات

بر طبق آخرین ارزیابی ها، شاخص صادراتی کویل نورد گرم در بنادر اصلی چین به ۷۹۸٫۱۶ دلار در هر تن فوب رسید که کاهش ۵ دلاری را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. این در حالی است که اکثر کارخانه ها، قیمت عرضه کویل نورد گرم ss400 را ۸۰۰ الی ۸۲۰ دلار در هر تن اعلام کردند. دراین میان، یکی از کارخانه های بزرگ چین که پیشنهاد انعقاد معامله خود را در هفته قبل نهایی کرده بود، توانست محموله ای ۳۰ هزارتنی با قیمت ۸۵۰ دلار در هر تن به فروش برساند که در مورد این معامله جزئیات بیشتری فاش نشده است.

در مجموع قیمتی که اکنون منابع به خریداران پیشنهاد میدهند: برای ورق گرم ss400 تحویلی در فوریه ۸۰۵ دلار در هر تن Cfr است، این در حالی است که با چشم انداز مثبتی که برای ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۲ وجود دارد، پیشنهادات قیمتی برای ورق با استاندارد SAE1006 برا تحویل در ماه مارس ۸۳۰ دلار در هر تن Cfr به گوش میرسد.

لازم بذکر است که با روند کاهشی حاکم بر بازار، تعداد پیشنهادات ارائه شده از سوی فروشندگان کمتر از حد انتظار شده است به نحوی که باعث کاهش نقدینگی جاری در بازار گردیده است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.