جستجو

روند قیمت سنگ آهن در روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر، مطابق با کاهش قیمت فولاد تمام شده، با کاهش تقاضا برای سنگ آهن در بازار فیزیکی کاهش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، به نظر می رسد که شاخص قیمت سنگ آهن و فولاد در شرایط فعلی به دلیل انفعال که چین تلاشی برای صعود نمی کند. در ادامه به بررسی آخرین وضعیت بازار در بخش سنگ آهن خواهیم پرداخت.

نگاهی به آخرین نرخ های شاخص سنگ آهن در بازار شرق آسیا

شاخص های سنگ آهن۶۲ درصد فاین آهن، سی اف آر بندر چینگدائو ۸۸٫۹۰ دلار در هر تن معامله شد. این رقم کاهش ۳٫۴۰ دلار در هر تن را تجربه کرده است. در همین راستا فاین ۶۲ درصد آهن کم آلومینا، سی اف آر چینگدائو ۸۹٫۶۳ دلار در هر تن، کاهش ۳٫۸۳ دلار در هر تن را ثبت کرده است. معاملات سنگ آهن با خلوص ۵۸ درصد آهن، حق بیمه درجه بالا را فاین تامین می کند. با این شرط نیز این محصول در بورس آسیا با ۴ دلار کاهش در هر تن معامله شد.

فاین 65 درصدی آهن با منشاء برزیل، سی اف آر 5 دلار در هر تن کاهش داشته است. آهن ۶۳ درصد از مبداء استرالیا به همراه خق بیمه ۱۵ سنت افت قیمت را در هر واحد متریک ثبت کرده است.

محرک های اصلی بازار فولاد و قیمت سنگ آهن چین

پرمعامله ترین قرارداد آتی سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان (DCE) به روند نزولی خود ادامه داد و نسبت به قیمت پایانی روز سه شنبه ۵۶۱ یوان (۸۸ دلار) در هر تن، ۴٫۴ درصد کاهش یافت. پرمعامله ترین قرارداد سوآپ ماه دسامبر سنگ آهن در بورس سنگاپور (SGX) نیز کاهش یافت. تا ساعت ۱۸:۱۲ به وقت سنگاپور، ۲٫۹۵ دلار در هر تن در مقایسه با قیمت تسویه روز سه شنبه ۹۰٫۸۵ دلار در هر تن کاهش داشت.

افت سریع قیمت فیزیکی فولاد در بورس سنگاپور

یک منبع تجاری در سنگاپور گفت که قیمت فیزیکی فولاد به سرعت کاهش یافت. که این موضوع منجر به کاهش بیشتر قیمت سنگ آهن شد. وی افزود: اکثر کارخانه‌های فولاد در چین از حاشیه‌های سود منفی رنج می‌برند. و تقاضا برای فولاد به‌ویژه با سردی هوا در شمال چین ضعیف است .و در نتیجه تقاضا و قیمت سنگ‌آهن نیز نزولی شده است.

تغییر مسیر حرکت بازار به سمت فاین های کم عیار سگ آهن

یک منبع تجاری در شانگهای گفت که تضعیف حاشیه های کارخانه منجر به تغییر تقاضا برای فاین های با عیار پایین تر شد. و در نتیجه اختلاف قیمت بین فاین های درجه بالا و متوسط ​​به سرعت کاهش یافت. وی افزود: در بازار آتی، اختلاف قرارداد سوآپ دسامبر و ژانویه بین فاین ۶۵ درصد آهن و ۶۲ درصد در طول روز به ۱۵ دلار در هر تن کاهش یافت . انتظار می‌رود دوباره این روند کاهش یابد.

کاهش اسپرد معاملات سنگ آهن آتی در بورس چین

اسپرد قراردادهای ژانویه و ماه مه در معاملات آتی سنگ آهن در DCE به حدود ۳ یوان در هر تن در طول روز کاهش یافت. که می تواند به این معنی باشد که فعالان بازار انتظار دارند محدودیت های تولید فولاد و کنترل انتشار [اقدامات] در سه ماهه دوم کاهش یابد. یک منبع تجاری در سنگاپور گفت: در سال آینده در چین وارد تولید انبوده فولاد خواهد شد. بنابراین قرارداد ماه می نشان دهنده مقاومت در روند نزولی کلی است.

رصد آخرین داده های بورس کالای دالیان در خصوص سنگ آهن

فاین های پیلبارا در روز چهارشنبه در استان شاندونگ و شهر تانگشان ۵۹۷-۶۱۰ یوان به ازای هر واحد متریک معامله شد. در حالی که این میزان در روز سه‌شنبه ۶۶۵-۶۶۵ یوان به ازای هر وزن است. آخرین محدوده معادل حدود ۸۵-۸۷ دلار در هر تن در بازار دریایی است.

پرمعامله ترین قرارداد آتی سنگ آهن در ژانویه با ۵۳۶٫۵۰ یوان (۸۴ دلار) در هر تن در روز چهارشنبه بسته شد. که ۲۴٫۵۰ یوان در هر تن نسبت به قیمت پایانی روز سه شنبه کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.