جستجو

آمریکا اعلام کرد به زودی گفت و گوهایی را با توکیو درباره کاهش عوارض گمرکی فولاد و آلومینیوم که از موضوعات قدیمی در روابط تجاری میان این دو متحد بوده است، آغاز می کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا ، بخش تجارت و دفتر نمایندگان تجاری آمریکا افزود: این گفت و گوها با هدف ” افزایش ظرفیت جهانی فولاد و آلومینیوم” ، بازیابی شرایط بازار و حفظ صنایع مهم انجام شده است.

بدین ترتیب مذاکرات با ژاپن توافقنامه ای در پی خواهد داشت که طی آن آمریکا و اتحادیه اروپا به مناقشه عوارض گمرک فولاد و آلومینیوم پایان می دهند و جزئیات توافقی جهانی برای مبارزه با تولیدات “ناپاک” و مازاد در صنعت را مطرح و بررسی می‌کنند.

توافق آینده که بر روی دیگر کشورها نیز باز است، چین را به عنوان تولید کننده و تامین کننده نیمی از فولاد و آلومینیوم جهان در چالشی جدی قرار می دهد. آمریکا و اتحادیه اروپا، چین را به تولید مازاد و بیشتر از ظرفیت این اقلام که به صنایع شان آسیب می زند؛ متهم می‌کنند.

سال گذشته “گروه جهانی ظرفیت مازاد فولاد” شکاف میان ظرفیت تولید جهانی فولاد و تقاضای جهانی را حدود ۶۰۰ میلیون تن تخمین زد که این مقدار در آینده نیز رشد خواهد کرد.

برپایه این گزارش، ژاپن هفته گذشته از آمریکا خواست “بند ۲۳۲ “عوارض گمرکی را که توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ اجرایی شده بود، لغو کند. بدین ترتیب بیانیه منتشر شده اخیر پیش از دیدار جداگانه « جینا ریموندو » وزیر بازرگانی و « کاترین تائی » نماینده تجارت آمریکا که قرار است هفته آینده انجام شود، اعلام شد.

« میرون بریلینت» رئیس بخش اتاق بازرگانی و روابط بین المللی آمریکا در گفت و گویی با خبرنگاران اعلام کرد، اکنون زمان آن است روند حذف تعرفه های گمرگی با ژاپن، کره جنوبی و انگلیس اتفاق بیفتد و ما از هرگونه همکاری دولت ها استقبال می کنیم.

معامله فولاد و آلومینیوم آمریکا و اتحادیه اروپا که در زمان دولت « دونالد ترامپ » بسته شد، مناقشه برانگیز بود و موجب تعرفه های گمرگی تلافی جویانه اتحادیه اروپا شد.

این توافقنامه ” بند ۲۳۲ ” را برای ۲۵ درصد عوارض گمرکی بر روی فولاد و ۱۰ درصد برای آلومینیوم حفظ می کند، در حالی که اجازه می دهد “حجم محدودی” از تولیدات فلزی اتحادیه اروپا به آمریکا بدون عوارض گمرکی باشد. بدین ترتیب اتحادیه اروپا باید تولیداتش را به صورت کامل در قالب گروهی و با استانداردهای شناخته شده ” ذوب شده و مایع ” برای شرایط بدون عوارض گمرکی آماده کند. این شرط با هدف جلوگیری از فرآوری فلزات در اروپا از چین و کشورهای غیراروپایی پیش از صادرات به آمریکا صورت می گیرد.

براساس این معامله، اروپا توافق می‌کند عوارض گمرکی تلافی جویانه علیه تولیدات آمریکایی را حذف کند. « جینا ریموندو » معتقد است این حرکت هزینه های مصرف فولاد در کارخانه های آمریکایی را کاهش می دهد.

« ایجی هاشیموتو » رئیس فدراسیون فولاد و آهن ژاپن معتقد است توافقنامه آمریکا و اتحادیه اروپا منجر به اقدامات کاهشی فراگیر و جامعی برای کشورها و مناطق مشخصی خواهد شد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.