جستجو

وجود کاهش شدید دیگری در بازارهای آهن داخلی چین در طول این هفته، باعث ایجاد بدبینی بیشتر در بازار شده است که احتمالا با وجود قوی ماندن شاخص‌های بنیادی بیلت فولادی در آسیای جنوب شرقی، منجر به ادامه کاهش قیمت‌های وارداتی خواهد شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، بر اساس اظهار منابع به Fastmarkets در روز جمعه ۱۲ نوامبر وجود کاهش شدید دیگری در بازارهای آهن داخلی چین در طول این هفته، باعث ایجاد بدبینی بیشتر در بازار شده است که احتمالا با وجود قوی ماندن شاخص‌های بنیادی بیلت فولادی در آسیای جنوب شرقی، منجر به ادامه کاهش قیمت‌های وارداتی خواهد شد.

قیمت میلگرد و بیلت نیز در این هفته در بحبوحه بازارهای آتی ضعیف و به دلیل عملکرد ضعیف در قراردادهای زغال سنگ، بار دیگر سقوط کرد که باعث نگرانی و منفی شدن تقاضای میلگرد چین گشت.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای بیلت فولادی داخلی exw تانگشان شمال چین، ۴۴۵۰ یوان (۶۹۶ دلار) در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه به وقت محلی بود که ۴۵۰ یوان در هر تن در هفته کاهش داشت. همچنین، کارخانه‌های بزرگ در این منطقه قیمت‌های خود را به ۴۲۹۰ در هر تن در exw کاهش داده‌اند و بر این اساس تصور میکنند ممکن است وضعیت قبل از بهبود بدتر شود. طبق اظهار بر خی دیگراحتمال بهبود زودهنگام قیمت فولاد ضعیف بوده و قیمت [قابل اجرا] شمش ۳ sp به زیر ۶۰۰ دلار در هر تن cfr چین می رسد.

کارخانجات چینی امروز بعدازظهر دوباره قیمت بیلت را کاهش دادند و معاملات آتی میلگرد و سنگ آهن امروز نیز کاهش یافت. یک تاجر مستقر در پکن روز جمعه گفت: بازگشت مجدد قیمت در چین پس از افت شدید اوایل این هفته به پایان رسیده است و پیش بینی می شود قیمتها در هفته آینده کاهش بیشتری پیدا کند.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای بیلت فولادی ۳sp وارداتی در ۱۲ نوامبر ۶۰۰-۶۲۰ دلار در هر تن cfr چین بود که از ۶۱۵-۶۲۰ دلار در هر تن در روز سه شنبه ۵-۱۵ دلار در هر تن و ۱۰-۲۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

*** فروش مجدد محموله های فولادی به آسیای جنوب شرقی

بازارهای بیلت فولادی در آسیای جنوب شرقی طی هفته گذشته بر اساس درجه مواد و زمان ارسال به شدت با تغییر مواجه شدند. شکاف بزرگی بین قیمت بیلت فولادی ۵ sp تولیدی جدید با زمان‌های ارسال از دسامبر تا ژانویه و ۳ spp 150 میلی‌متر محموله‌های بیلت عرضه ‌شده توسط بازرگانان چینی که سعی در مسیریابی مجدد این ماده از چین دارند، وجود دارد. یک منبع بازرگانی در آسیای جنوبی در این باره گفت: «قیمت‌های چین کاهش یافته است، بنابراین محموله‌هایی با قیمت‌های پایین‌تری عرضه می‌شوند، اما این موارد در پیشنهادات برای تولید جدید بیلت محموله ژانویه منعکس نمی‌شود.»؛ به این دلیل که خریداران اندونزیایی و فیلیپینی عمدتاً نمی‌توانستند حجم زیادی از بیلت ۳ sp 150 میلی‌متری را تهیه کنند. در هر صورت، اکثر خریداران فیلیپین بیلت ۱۲۰-۱۳۰ میلی‌متری ۵ sp را ترجیح میدهند.

بازرگانان چینی که محموله‌های بیلت ۳ sp 150 میلی‌متری را با ارسال بسیار سریع عرضه می‌کنند، پیشنهادات خود را به ۶۴۰ دلار در هر تن cfr اندونزی برای محموله‌های مالزی و ویتنام در این هفته را به قیمت ۶۳۰ دلار در هر تن cfr اندونزی کاهش داده‌اند. در بازار تولید جدید ارزیابی شده توسط Fastmarkets، با زمان ارسال ۶-۸ هفته، وضعیت متفاوت بوده و قیمت ها بسیار بالاتر باقی می ماند.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای بیلت فولاد ۵sp وارداتی cfr مانیل ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار در هر تن در روز جمعه بود که از ۶۶۰ دلار در هر تن در روز پنجشنبه و از ۶۵۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن در هفته قبل از آن فقط اندکی کاهش داشت.

پیشنهاد ۲۴۰۰۰ تن بیلت کوره قوس الکتریکی(EAF) 125 میلی‌متری ۵ sp از استان خاور دور روسیه، با محموله ژانویه، در ۱۱ نوامبر به قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن cfr مانیل شنیده شد. هرچند که فروشندگان برای قیمتهای پیشنهادی ۶۶۵ دلاری از سوی خریداران نیز رغبت داشتند.

روز پنجشنبه در فیلیپین نیز پیشنهادی به میزان ۱۵۰۰۰ تن از این ماده به قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن cfr مانیل از سوی خریداران مطرح شد اما نهایتا خریدی صورت نگرفت. با این حال, منابع کارخانه ای مانیل معتقدند نیمی از این محموله فروخته شده و تامین کننده به دنبال فرد دیگری برای خرید بقیه آن است زیرا کسی چنین حجم عظیمی را نمی خواهد. طبق خبر دیگری در این زمینه، هیچ معامله ای در روز پنجشنبه بسته نشده است و محموله با قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن cfr مانیل موجود است و گمانه زنی دیگر اینست که محموله توسط یک خریدار بزرگ به قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن cfr Cebu رزرو شده است. طبق شایعه دیگری یک محموله ۵sp از محموله EAF مالزی برای ماه دسامبر به قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن cfr Cebu فروخته شد، اما تأیید نشده است.

طبق اظهار منابع پریمیوم حمل و نقل به بندر Cebu در مقایسه با مانیل حدود ۷ تا ۸ دلار در هر تن برای محموله از شرق دور روسیه است. منابع فولادساز کشورهای مستقل مشترک المنافع CIS روز جمعه ذکر کردند که معتقدند سطح قابل اجرا در بازار مانیل ۶۵۰ تا ۶۵۵ دلار در هر تن cfr برای محموله استاندارد بیلت ۵sp خواهد بود، در حالی که یک منبع فولادساز ویتنامی گفت که بازار محلی ویتنام برای فروش از بازار چین یا فیلیپین در این هفته بهتر خواهد بود.

پیشنهاداتی برای بیلت کوره القایی (IF) با مبدا تایلند با قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن cfr مانیل برای ۵ spp و ۶۵۰ دلار در هر تن cfr برای ۳sp در روز جمعه مطرح شد. همچنین، یک کارخانه بزرگ کوره بلند اندونزیایی (BF) قیمت پیشنهادی رسمی بیلت ۱۵۰ میلی متری را ۶۸۰ دلار در هر تن در جنوب شرق آسیا و چین نگه داشته تا قیمت صادرات ورق فولادی خود را ثابت نگه دارد.

این کارخانه این هفته نیز محموله اسلب را به قیمت ۶۸۵ دلار در هر تن در چین فروخته است. هزینه حمل و نقل در مسیر شرق هند به چین برای ۳۰۰۰۰ تن بیلت در روز جمعه ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر تن شنیده شد که نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.