جستجو

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون چهار میلیون و 874 هزار و 664 تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری استخراج شد که ارزش این تولیدات بیش از 450 میلیارد تومان است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شاتا، مهرداد قاسمی دستگردی با اعلام این خبر گفت: این مقدار مواد معدنی از 121 معدن فعال با سرمایه گذاری 795 میلیارد ریال استان در شهرستان‌های ۱۰ گانه استخراج شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان چهارمحال و بختیاری افزود: سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز ، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی از مواد در حال استخراج از معادن استان است.

وی تاکید بر اینکه در حال حاضر ‌هزار و 62 نفر در معادن این استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

قاسمی دستگردی با اشاره به ارسال بخشی ازمواد معدنی برای فرآوری به دیگرمناطق کشور تصریح کرد: بهره گیری از توان بخش خصوصی برای راه اندازی واحد‌های فرآوری در این استان از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان چهارمحال و بختیاری همچنین به صدور دو پروانه بهره برداری جدید معدن در این استان اشاره کرد و افزود: در این مدت سه پروانه اکتشاف ودوگواهی کشف معدن صادر شده است.

وی گفت: تاکنون سه پهنه معدنی دراستان تعریف شده که درحال تکمیل اطلاعات هستندودر این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روی، خاک نسوز، طلا و سرب وجود دارد.

گفتنی است به طور میانگین سالانه حدود ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال این استان استخراج می‌شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.