جستجو

ظرفیت اسمی تولید فولاد خام در ایران از مرز ۴۰ میلیون تن در سال و تولید سالانه شمش فولاد نیز از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، طبق اظهار معاون وزیر صنایع: ظرفیت اسمی تولید فولاد خام در ایران از مرز ۴۰ میلیون تن در سال و تولید سالانه شمش فولاد نیز از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت. همچنین، ظرفیت اسمی صنعت فولاد داخلی شامل ۳۶ میلیون تن آهن اسفنجی DRI، ۶۶٫۷ میلیون تن گندله و ۶۲٫۷ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن است، اما در عین حال در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم. بر این اساس پیش بینی می شود ظرفیت هدف تولید ۵۵ میلیون تن شمش فولاد در سال مالی ۲۶-۲۰۲۵ محقق شود که از این میزان تاکنون ۴۰ میلیون تن محقق شده و در سال جاری هفت میلیون تن دیگر اضافه خواهد شد.

وی در ادامه مبحث ظرفیت تولید فولاد ایران با بیان اینکه برق مورد نیاز صنعت فولاد ۸ تا ۹ هزار مگاوات است که ۶ هزار مگاوات آن در حال حاضر مصرف می شود و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات دیگر مورد نیاز است، افزود: گاز در صنعت فولاد نیز به عنوان ماده اولیه مورد نیاز است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.