جستجو

قیمت قراضه وارداتی طی هفت روز گذشته به دلیل کاهش تقاضا در بازارهای ترکیه اندکی کاهش یافته است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در این میان فولادسازان ترکیه به دنبال خرید ضایعات برای ماه دسامبر هستند. با این حال بازار قراضه در ویتنام کم فعالیت و آرام است. با داغ تر شدن بازار برای قراضه پاکستان، قیمت قراضه هندی رو به نزول می رود. در آن سوی دیگر اما تایوان به دنبال توقف معاملات ضایعات فولادی است و در چین قیمت های معاملاتی بسیار از هم فاصله دارند.

تولیدکنندگان فولاد ترکیه به دنبال خرید قراضه بیشتر برای تولید ماه دسامبر خود هستند. با این حال، تقاضا برای خرید محصولات فولادی تمام شده در بازار صادراتی ضعیف است.

فعالیت صادرات قراضه در سواحل شرقی ایالات متحده در هفته گذشته متوقف شده است، به طوری که تامین کنندگان به دنبال تجارت داخلی پرحاشیه ماه نوامبر، عرضه محدود مواد را محدود کردند. اما قیمت قراضه به دلیل معامله بزرگ صورت گرفته به قیمت ۵۷۰ دلار در هر تن cfr در سواحل غربی، کاهش یافته است.

بازار ضایعات آهنی وارداتی ویتنام در این هفته در میان شکاف های بزرگ خرید و فروش، نقدینگی بسیار پایینی داشت. پیشنهاد قیمتی برای قراضه فولادی ۵۴۰ دلار به ازای هر تن cfr شنیده شد، اما قیمت معاملاتی بالاتر از ۵۳۰ دلار در هر تن cfr نبوده است.

علاقه به خرید ضایعات فولادی وارداتی به چین در روز جمعه در بحبوحه نوسانات قیمت فولاد تمام شده پایین بود. پیشنهاد قیمتی برای ضایعات فولادی HRS101 وارداتی در روز جمعه ۴۸۰ دلار به ازای هر تن cfr چین شنیده شد، در حالی که پیشنهادات قراضه وارداتی از ژاپن بین ۵۵۰-۵۶۰ دلار در هر تن cfr بود.

به گفته منابع، کارخانه‌های فولادی در تایوان تصمیم گرفتند رزرو ضایعات خود را فعلاً متوقف کنند، زیرا انتظار می‌رود قیمت‌ها به زودی کاهش یابد.

قیمت ضایعات خرد شده در هند در نتیجه تقاضای ضعیف کاهش یافت و تاجران در عوض ترجیح دادند با قیمت های بالاتر ، محموله های خود را با پاکستان معامله کنند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.