جستجو

امروزه با اهمیت پیدا کردن موضوع پایداری، خودروسازها قدم در راه ساخت خودروهای برقی برداشته اند. اما عده ای فکر می کنند انتشار گازهای گلخانه ای خودروی برقی صفر است. درحالی که این گونه نیست. زیرا مواد فولادی که در ساخت خودروی برقی استفاده می شوند، هنوز دوستدار محیط زیست نیستند. به عبارتی برای پیشرفت در مسیر پایداری باید مساله را از ریشه حل کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، ژان مارتین ون در هوون، مدیر بازاریابی بخش خودرو ArcelorMittal در مصاحبه ای اختصاصی گفت که تغییر صنعت خودرو به سمت وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)، پایداری مواد اولیه فولادی را می طلبد.

از یک رسوایی تا نظارت جدی بر صنعت خودروسازی

یکی از رسوایی های بخش خودرو این بود که فولکس واگن آلمان، به دستکاری نتایج آزمایش های آلایندگی در ایالات متحده اعتراف کرد که منجر به ۴٫۳ میلیارد دلار جریمه و مجازات زندان برای برخی از مدیران سابق شد.

ون در هوون بیان کرد: “این موضوع باعث شد که در تمام صنعت خودروسازی یک نظارت سخت گیرانه اجرا شود. با تمرکز بر تغییرات آب و هوایی، فولکس واگن تصمیم به تبدیل شدن به یک برند خودروهای الکتریکی گرفت. لذا از آنجایی که داده ها نشان می‌دهد که خودروهای برقی باتری‌دار CO2 تولید نمی کنند، تمرکز روی زنجیره تامین و نحوه ساخت خودرو افزایش یافته است.”

به گفته CDP، یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی که شرکت ها را قادر می سازد اثرات زیست محیطی خود را افشا کنند، مرحله اولیه نظارت، نظارت بر تامین کنندگان فولاد است. صنعت فولاد به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای در جهان در کانون توجه قرار دارد و ۷ درصد از انتشار آلاینده های جهانی را به خود اختصاص می دهد.

ون در هوون اظهار کرد: “برای تولیدکنندگان خودرو مهم است که زنجیره تأمین خود را نشان دهند. زنجیره تامین بدون آلاینده به اندازه خروجی بدون آلاینده مهم است.”

چالش های این روزهای خودروسازان در مسیر سبز شدن و راهکارهایی برای آینده

VW و خودروسازان آلمانی دیگر مانند BMW و Daimler از نظر پایداری نیاز به بازنگری دارند. آن ها نیاز به اقدام در زمینه پایداری از سوی تامین کنندگان خود دارند که شامل تنظیم کاهش انتشار CO2 در معیارهای تامین منابع، الزامات تامین کننده سبز و استفاده از انرژی تجدیدپذیر است. بخش خودرو و فولاد به دلیل نیاز به کوره بلند (BF) برای تولید گریدهای فولادی با کیفیت، در کاهش گازهای گلخانه ای با چالش زیست محیطی مواجه هستند.

ون در هوون بیان کرد: “استفاده از هیدروژن سبز به جای گاز طبیعی در آینده در نهایت یکی از روش هایی است که تحول صنعت را به همراه خواهد داشت. برای اروپا یک دوره گذار لازم است و یک شبه انجام نمی شود. ما باید منتظر تبدیل تعدادی از BF های خود به DRI-EAF باشیم. شعبه خارج از کشور ArcelorMittal در حال حاضر از این روش فولادسازی در سایت مکزیک خود برای ساخت اسلب استفاده می کند. اما کارخانه ArcelorMittal در هامبورگ تنها کارخانه DRI-EAF در اروپا است. این بخشی از یک سرمایه گذاری چند میلیون دلاری برای تولید مواد از طریق هیدروژن از سال ۲۰۲۵ است.”

ون در هوون بدون افشای داده ها بیان کرد: “برای برخی از بخش های صنعت، پایداری ارزش هزینه اضافی را دارد. هنگامی که شما در مورد راه حل های تولید فولاد سبز صحبت می کنید، دو احتمال دارید: ۱٫ تولید فولاد سبز و ۲٫ خرید گواهی نامه های کاهش تولید CO2″

ون در هوون گفت: “ArcelorMittal قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به طور بالقوه بیش از ۱ میلیون تن فولاد سبز تولید کند. شما می‌توانید امروز BF را با فناوری‌های فعلی بهبود دهید و سطح CO2 را از ۲۰۰۰ کیلوگرم به ۱۸۰۰ کیلوگرم کاهش دهید، اما واقعاً نمی‌توانید با وضعیت فعلی فناوری‌ها، پایین‌تر بروید.”

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.