جستجو

با نگاهی بر بازار مواد اولیه برای فولادسازی در ابتدای این هفته، می‌توان از ریزش ادامه دار قیمت سنگ‌آهن خبر داد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین، قیمت قراضه در ابتدای هفته جاری ( ۲۱ آبان-۱۲ نوامبر) تقریبا با ثبات نسبی همراه شده است؛ به این ترتیب که نرخ قراضه وارداتی از اروپا در عدد ۴۹۵دلار بر هر تن و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز در عدد ۵۰۰ دلار برای هر تن ثابت باقی ماند. در این میان تنها قراضه وارداتی از امریکاست که ابتدای این هفته با رشد ۲ دلاری قیمت همراه شد و از ۴۹۸دلار بر هر تن به ۵۰۰ دلار رسید.

سنگ‌آهن نیز که روزهای پرنوسانی را پشت سر میگذارد، در ابتدای این هفته با کاهش قیمت مواجه شده است. به گونه ای که سنگ‌آهن با عیار ۵۸درصد از ۶۷دلار به ۶۴دلار بر هر تن رسید و ۳ دلار ارزانتر شد. سنگ‌آهن با عیار ۶۲درصد نیز با ریزش قیمتی ۵دلاری از ۹۷دلار به ۹۲دلار بر هر تن قیمت‌گذاری شد. سنگ‌آهن با عیار ۶۵درصد نیز بیشترین کاهش قیمت را داشت و از ۱۱۱دلار به ۱۰۵دلار بر هر تن قیمت گذاشته و ۶ دلار ارزانتر شد.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی ریزش قیمتی سنگ آهن رکود به وجود آمده در بازار فولاد است.

در کنار سنگ‌آهن و قراضه، زغال‌سنگ به عنوان سوخت مهم در صنعت فولادسازی، بعد از هفته‌های اخیر که با ریزش قیمت همراه شده بود، این هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد. به این شکل که زغال‌سنگ FOB استرالیا از ۳۹۸.۶دلار به ۴۰۴دلار بر هر تن رسید و دوباره وارد کانال ۴۰۰ دلاری شد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.