جستجو

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان گفت: معادن آهن و مس این کشور آسیای مرکزی بخش مناسبی برای سرمایه‌گذاری تجار ایرانی است و باید از این فرصت استفاده شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا ، محسن فغانی در دیدار روز گذشته هیئت تجاری خراسان شمالی در آلماتی، اظهار داشت: عواملی چون ثبات سیاسی و اقتصادی، حجم بزرگ بازار داخلی، نیروی کار فعال، قابلیت بالقوه در بخش‌های اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار در قزاقستان از ظرفیت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: هر چند که قوانین محدود کننده در این کشور آسیای مرکزی وجود دارد ولی به معنای بسته بودن راه برای سرمایه‌گذاری نیست.

سرکنسول ایران در قزاقستان عنوان کرد: قزاقستان دارای معادن گسترده سرب، روی، کروم ،منگنز و آهن است و تجار ایرانی باید از این فرصت برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست، ابراز کرد: هیئت تجاری ۲۰ نفره استان متشکل از کارگروه های مختلف از ۲۲ آبان ماه در قزاقستان حضور دارند.

پور آبادی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی خراسان شمالی ظرفیت سرمایه‌گذاری مناسبی را فراهم کرده است، تصریح کرد: تجار قزاقستانی نیز با آگاهی از ظرفیت‌های خراسان شمالی آماده بازدید و سرمایه‌گذاری در این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع پتروشیمی، سیمان، پلاستیک، فولاد، آلومینیوم، قند و انرژی خراسان شمالی از مزیت نسبی لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و پتانسیل‌های این صنایع در این مدت به سرمایه‌گذاران قزاقستانی معرفی شد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این دیدار از صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری در استان خراسان شمالی طی سال جاری به کشور قزاقستان خبرداد و عنوان کرد: بیشتر این صادرات در حوزه محصولات پتروشیمی و صنایع بزرگ آلومینا و صنایع فولاد است و امیدوار هستیم این سرمایه‌گذاری به بخش‌های دیگر نیز سوق یابد.

حاجی بیگلو اقلیم آب و هوایی استان خراسان شمالی را بسیار نزدیک به شهر آلماتی قزاقستان دانست و افزود این جذابیت‌ها تجار قزاقستان را به سمت سرمایه‌گذاری در این استان تشویق می‌کند.

کشور قزاقستان دروازه ورود به اوراسیا است و نقش زیادی در دستیابی به بازار کشورهای اروپایی و تامین بازار جدید صادراتی دارد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.