جستجو

با توجه به اینکه پس از بهبود سود کارخانه ها، قیمت مواد اولیه خام از جمله زغال کک در چین کاهش یافت، خریداران در بازار انتظار داشتند کارخانه ها قیمت های قبلی خود را بیشتر کاهش دهند. در نتیجه میزان خرید خود را کاهش دادند و منتظر تغییرات بیشتر قیمت ها شدند. در نتیجه این امر باعث شد قیمت میلگرد فولادی داخلی چین روند نزولی به خود بگیرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر روند نزولی خود را از سر گرفت. این کاهش به دلیل کاهش میزان خرید در بین خریداران بوده است.

میلگرد فولادی داخلی چین

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر در محدوده ۴۶۶۰-۴۶۹۰ یوان (۷۲۹-۷۳۴ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۴۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند در میان کاهش قیمت مواد خام، خریداران به دنبال خرید با قیمت‌های پایین‌تر بودند. این در حالی است که کاهش قیمت مواد خام حاکی از بهبود سود کارخانه‌ ها بوده است.

به عنوان مثال ارزیابی قیمت توسط متال بولتن نشان داد قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد در روز سه شنبه ۱۶ نوامبر در محدوده ۹۰٫۰۴ دلار در هر تن Cfr چینگدائو شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۹ اکتبر که برابر ۱۰۷٫۲۸ دلار در هر تن اعلام شده بود، حدود ۱۷٫۲۴ دلار در هر تن کاهش داشت.

در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت زغال کک کاهش عمیق تری را تجربه کرده است.

یک تحلیلگر صنعت نقل کرد که قیمت زغال کک در روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر با قیمت ۳۳۶۰ یوان در هر تن به کارخانه ها تحویل داده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به قیمت اعلام شده در پایان ماه اکتبر که برابر ۴۱۶۰ یوان بود حدود ۸۰۰ یوان در هر تن کاهش داشته است.

این تحلیلگر سود تولیدکنندگان میلگرد فولادی داخلی چین را حدود ۳۰۰ یوان در هر تن تخمین زد. باید توجه داشت که سود تخمین زده دو برابر میزان سود اعلام شده در تاریخ ۲۹ اکتبر بوده است.

به این ترتیب، به نقل از متال بولتن با توجه به اینکه خریداران فکر می‌ کردند که کارخانه‌ ها می ‌توانند قیمت‌ های قبلی خود را کاهش دهند، نرخ خرید خود را کاهش دادند.

زمزمه های بازار

یک تاجر مستقر در شانگهای نقل کرد: “بعضی از شرکت‌های تجاری امروز پس از افزایش قیمت‌ های معاملات آتی، موجودی‌ های خود را دوباره پر کردند. اما تناژهای مربوطه کم بود زیرا بازار میلگرد فولادی داخلی چین هیچ روند مشخصی را نشان نمی ‌دهد”.

بیلت فولادی

از ساعت ۳ بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر در تانگشان، بیلت فولادی با قیمت ۴۱۸۰ یوان در هر تن معامله شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای بیلت فولادی که شامل مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل بدون تغییر باقی مانده است.

بورس آتی شانگهای در مورد میلگرد فولادی

بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی داخلی چین که مربوط به ماه ژانویه می باشد در روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر با قیمت ۴۲۱۶ یوان به ازای هر تن بسته شد . این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز سه شنبه ۱۶ نوامبر حدود ۸۸ یوان در هر تن افزایش داشت.

تحلیل میانگین قیمت های میلگرد فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه آگوست برابر ۵۱۸۹٫۷۷ ، در ماه سپتامبر برابر ۵۵۵۸ و در ماه اکتبر برابر ۵۶۰۴ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز چهارشنبه ۱۷ نوامبر به ۴۶۷۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.