جستجو

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با عملیاتی شدن تامین مالی زنجیره ای طی ماه های آتی مشکل سرمایه در گردش اکثر تولید کنندگان کشور برطرف خواهد شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شاتا ، سیدرضا فاطمی امین در جمع فعالین صنعتی، معدنی و تجاری استان زنجان افزود: هم اکنون کار اجرایی تامین مالی زنجیره ای در بانک صنعت و معدن در حال اجراست که تا دو ماه آینده به صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این امر مشکل سرمایه در گردش اکثر واحدهای صنعتی، معدنی برطرف خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: وظیفه ما بررسی فرایند صنعتی، ِ معدنی و تجاری است تا با شناخت موانع و اصلاح ساز و کار ها مسیر را برای سرمایه گذاران هموار سازیم.
وی در ادامه به عرضه تلفیقی کالا اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون در سازمان بورس کالا کار عرضه تلفیقی را شروع کردیم و در مواردی که نیاز کشور بیش از تولید داخلی باشد و نیاز به واردات است از عرضه تلفیقی استفاده می کنیم.
فاطمی امین افزود: در این صورت مابقی کسری توسط واحدها در قالب یک سبد وارد می گردد.
وزیر صمت در خصوص واردات ماشین آلات معادن خاطر نشان ساخت: در صورتی که ماشین آلات معادن به صورت تجمیعی وارد شود، مورد حمایت خواهد بود.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه تولید کنندگان، تجار و روسای اتحادیه ها و صنوف استان مسائل و مشکلات خود را مطرح و نقطه نظرات خود را در جهت تسهیل امور و رفع موانع موجود بیان کردند

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.