جستجو

رضا محتشمی پور که پیش از این قائم مقام بورس کالای ایران بود با حکم سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت منصوب شد تا فردی خوشنام و آشنا با صنایع، دغدغه های تولید و روند بازارهای کالایی در این جایگاه استراتژیک قرار گیرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از کالا خبر ،  اهمیت بخش معدن و صنایع معدنی کشور از آن جهت که در چشم انداز برنامه های کلان اقتصادی در کنار سهم نفت در تولید ناخالص داخلی دیده می شود، بر هیچ کس پوشیده نیست. در این میان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت به عنوان سیاست گذار حوزه صنایع معدنی کشور از اهمیت ویژه ای در ترسیم نقشه راه این بخش برخوردار است که انتخاب رضا محتشمی پور در این جایگاه مهم، فعالان صنعت را به ایجاد تحولات مثبت در این حوزه دلگرم کرده است.

محتشمی پور که در سال‌های اخیر مدیریت و نظارت مطلوبی بر تجارت کامودیتی‌ها و محصولات معدن و صنایع معدنی را در بالاترین سطح کشور و در بورس کالا در کارنامه دارد، در ساماندهی بازار و عرضه های صنعتی و معدنی در بورس، ورود سیمان کل کشور به بورس کالا و پیگیری و عملیاتی کردن عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا نقش ویژه ای داشته است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مدیر جوان از زکاوت بسیار بالایی در تحلیل و برنامه ریزی فرآیندهای مدیریتی و اقتصادی حاکم بر زنجیره‌های معدنی کشور برخوردار است.

توجه محتشمی پور به جایگاه تشکل ها در صنعت پتروشیمی طی سال های گذشته باعث شد تا رفته رفته انجمن های مختلف در بدنه تصمیم گیری حضور پیدا کنند و هویت بیابند که بیشترین تعامل بین وزارت صنعت و شرکت ملی پتروشیمی نیز مرهون حضور محتشمی پور به عنوان رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی بود.

محتشمی پور را همه علاوه بر تجارب ارزشمند در تولید و صنعت کشور، با سلامت نفس و تعهد کاری بسیارش می شناسند که همین ویژگی شخصیتی، وی را در برابر رانت های مختلف قرار داد و به عنوان یکی از اولین منتقدان رانت عظیم ناشی از اشتباه قیمت گذاری با دلار تک نرخی در بازار محصولات پتروشیمی، شناساند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.