جستجو

کاهش قیمت فولاد تمام شده از یک سو و کاهش پیشنهادات صادراتی کشورها برای بیلت فولادی، منجر به کاهش قیمت صادراتی بیلت فولادی CIS شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، قیمت صادراتی بیلت CIS تا پایان هفته جاری در بحبوحه افزایش رقابت در بازارهای مجاور ترکیه و مصر کاهش یافته است.

بیلت فولادی در مصر

کاهش قیمت فولاد تمام شده بر جو منفی بازار افزوده است. حذف ۱۰ درصد تعرفه حفاظتی برای واردات بیلت CIS به مصر در اوایل این هفته در ابتدا خوش‌بینانه بود، اما زمانی که فروشندگان مختلف شروع به هدف قرار دادن مصر کردند، این خوش‌بینی کاهش یافت. طی هفته گذشته، مصر حدود ۱۰۰۰۰۰ تن بیلت فولادی از ایران، کشورهای CIS، هند و ترکیه در محدوده ۶۵۵ تا ۶۹۰ دلار در هر تن cfr رزرو کرده است. محموله‌های CIS با قیمت ۶۷۵ تا ۶۸۵ دلار به ازای هر تن cfr، معادل ۶۲۵ تا ۶۳۵ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه رزرو شده‌اند. ارزان ترین قیمت در معامله ای برای بیلت فولادی ایران به قیمت ۶۵۵ دلار در هر تن cfr بود.

بیلت در ترکیه

در ترکیه، فروشندگان بیلت CIS نیز با رقابت فزاینده‌ای مواجه شدند، زیرا محموله بیلت هندی به قیمت ۶۴۵ دلار در هر تن cfr فروخته شد. این در مقابل رزرو بیلت فولادی CIS به قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن cfr در هفته گذشته بود. به دنبال رزرو آن محموله هندی و کاهش قیمت فولاد بلند صادراتی در این هفته، مشتریان ترکیه پیشنهادات خود را برای بیلت CIS به ۶۳۵-۶۴۰ دلار در هر تن cfr (605-610 دلار در هر تن فوب دریای سیاه) کاهش دادند. این منجر به پیشنهادات کمتر از سوی تامین کنندگان CIS شد. آخرین پیشنهادات با قیمت هایی معادل ۶۲۰-۶۴۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه شنیده شد، در حالی که اوایل این هفته ۶۵۰-۶۵۵ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه بود.

منابع بازار قیمت قابل اجرای بیلت فولادی CIS را در ۱۸ نوامبر حدود ۶۳۰ دلار در هر تن فوب تخمین زدند. شاخص روزانه صادرات بیلت فولادی CIS در روز پنجشنبه ۴ دلار در هر تن کاهش یافت و به ۶۳۰ دلار در هر تن فوب رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.