جستجو

مدیر مجتمع طرح های اکتشافی خراسان جنوبی اعلام کرد: 10 معدن این استان در آستانه اکتشاف یا سرمایه گذاری قرار دارد.


به گزارش معدن مدیا به گزارش ایمیدرو، علیرضا جلالیان با بیان این مطلب گفت: از جمله طرح های اکتشافی خراسان جنوبی، معدن تارگت 1 هیرِد است که تاکنون حدود 10 هزار متر مربع اکتشاف شده و 15 هزار متر مربع دیگر اکتشاف خواهد شد. میزان ذخیره قطعی اکتشاف شده تارگت 3 این معدن تاکنون، بیش از 5 میلیون تن ماده معدنی است.
وی افزود: طرح سرب و روی مَلوند نیز پروانه بهره برداری دارد و اکنون ماده معدنی از آن استخراج می شود. همچنین، سرمایه گذار آن در مرحله دریافت مجوز زیست محیطی است تا در آینده نزدیک، برای احداث واحد فرآوری اقدام کند.
مدیر مجتمع طرح های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح های اکتشافی دیگر این استان اظهار داشت: کار اکتشاف طرح طلای خونیک به پایان رسیده و دارای پروانه بهره برداری است. به گفته وی، در هفته جاری، برنده مناقصه سرمایه گذار برای استخراج و احداث واحد فرآوری اعلام می شود.
وی ادامه داد: کار اکتشافی معدن متروکه سرب و روی آزبکوه به عنوان یکی دیگر از طرح های اکتشافی یاد شده، به پایان رسیده و در مرحله دریافت گواهی کشف و پروانه بهره برداری است.
جلالیان ادامه داد: همچنین معدن آهن حنار، که دارای پروانه بهره برداری بوده و توسط پیمانکار در حال باطله برداری است، در دستور کار واگذاری به بخش خصوصی در آینده نزدیک است.

صدور 4 فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال

مدیر مجتمع طرح های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به صدور 4 فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال اذعان کرد: از این تعداد، معدن آهن بیشه دارای پروانه بهره برداری بوده و در آینده نزدیک، طرح احداث واحد فرآوری آن به مناقصه گذاشته می شود.
وی افزود: معادن دارای پروانه اکتشاف دیگر شامل معدن آهن درُح، معدن طلای کودکان و معدن سرب روی آبگرم است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.