جستجو

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۲۸ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۷۸۱ تن گندله (نوعی ماده اولیه برای تولید آهن‌خام) تولید کردند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا، بررسی عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد خراسان، سنگ‌آهن چادرملو، سنگ‌آهن مرکزی، گل‌گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان خراسان، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر و صبانور حاکی است، این شرکت‌ها با ثبت رشد ۱۵ درصدی نسبت به مهرماه ۹۹، چهار میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۴۸ تن گندله در هفتمین ماه امسال تولید کردند.

مطابق آمارهای هفت ماهه، بهترین عملکرد تولید گندله مربوط به شرکت معدنی وصنعتی گل‌گهر با هفت میلیون و ۱۸۰ هزار و ۳۶۲ تن بود و پس از آن فولاد مبارکه با چهار میلیون و ۲۱۸ هزار و ۶۱۵ تن و میدکو با سه میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۷۸ تن در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بررسی عملکرد ۱۰ شرکت یاد شده همچنین حاکی از ثبت بهترین رشد تولید هفت‌ماهه در فولاد سنگان خراسان با ۵۱ درصد است.

بهترین عملکرد مهر ماه متعلق به گل‌گهر با یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۲۹۰ تن و بهترین رشد تولید مهر ماه نیز فولاد خراسان با ۱۳۹ درصد رشد بود.

گندله نوعی ماده اولیه برای تولید آهن خام است. گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ‌آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام است و سپس پخته شده و سخت می‌شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.