جستجو

میزان تولید فولاد خام ۶۴ کشور تولید کننده فولاد در جهان از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی با رشد ۷٫۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، علی رغم بی میلی هایی که در برای تولید جهانی صورت گرفته بود اما روند تولید و مصرف فولاد در جهان با شیبی ملایم رو به افزایش است.

کاهش ۹ درصدی تولید فولاد خام جهانی به گزارش ورلد استیل

میزان تولید جهانی فولاد خام طی سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی ۱۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام شده است که حاکی از کاهش ۸٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. تولید جهانی فولاد خام برای ۶۴ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد () ۱۴۴٫۴ میلیون تن (Mt) در سپتامبر ۲۰۲۱ بود که ۸٫۹ درصد نسبت به سپتامبر ۲۰۲۰ کاهش داشت.

*** حجم تولید فولاد خام در قاره های مختلف

آفریقا ۱٫۴ میلیون تن در سپتامبر ۲۰۲۱ تولید کرد که ۵۱٫۰ درصد در سپتامبر ۲۰۲۰ افزایش داشت. آسیا و اقیانوسیه ۱۰۱٫۹ میلیون تن تولید کردند که ۱۴٫۶ درصد کاهش داشت.. حوزه cis حدود۸ میلیون تن تولید داشت که ۱٫۰ درصد کاهش داشت. اتحادیه اروپا (شامل ۲۷ کشور عضو اتحادیه) ۱۲٫۷ میلیون تن تولید کرد که ۱۵٫۶ درصد افزایش داشت.

سایر کشورهای اروپایی تولید ۴٫۲ میلیون تن را تجربه کردند. خاورمیانه ۲٫۲ میلیون تن فولاد تولید کرد. که ۳۵٫۷ درصد کاهش داشت. آمریکای شمالی ۹٫۸ میلیون تن تولید کرد که ۱۹٫۲ درصد افزایش داشت. آمریکای جنوبی ۳٫۹ میلیون تن تولید کرد که ۱۷٫۰ درصد افزایش داشت.

ارزیابی وضعیت تولید فولاد خام ده کشور برتر تولید کننده فولاد

در میان کشورهای برتر تولید کننده فولاد، چین ۷۳٫۸ میلیون تن در سپتامبر ۲۰۲۱ تولید کرد که ۲۱٫۲ درصد نسبت به داده های سپتامبر ۲۰۲۰ کاهش داشت. هند ۹٫۵ میلیون تن تولید کرد که ۷٫۲ درصد افزایش داشت. ژاپن ۸٫۱ میلیون تن تولید کرد که ۲۵٫۶ درصد افزایش داشت. ایالات متحده ۷٫۳ میلیون تن تولید کرد که ۲۲٫۰ درصد افزایش داشت. تخمین زده می شود که روسیه ۵٫۹ میلیون تن تولید کرده است که ۲٫۲ درصد کاهش دارد. کره جنوبی ۵٫۵ میلیون تن تولید کرد که ۵٫۰ درصد کاهش داشت.

آلمان ۳٫۳ میلیون تن تولید کرد که ۱۰٫۷ درصد افزایش داشت. ترکیه ۳٫۳ میلیون تن تولید کرد که ۲٫۴ درصد افزایش داشت. برزیل ۳٫۱ میلیون تن تولید کرد که ۱۵٫۳ درصد افزایش داشت. برآورد می شود که ایران ۱٫۳ میلیون تن تولید داشته باشد که ۵۱٫۴ درصد کاهش داشته است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.