جستجو

تحلیل جدیدی که توسط موسسه فیچ منتشر شده، بیان می‌کند که شرکت‌های معدنی که استراتژی‌های کاهش انتشار آلاینده های کربنی خود را تسریع می‌بخشند، با انعطاف‌پذیری بیشتری به استقبال چالش های آینده بازار می روند و تجارت خود را تقویت خواهند کرد. شرکت های بزرگی چون ریو تینتو و بی اچ پی همگی در این امر پیش تاز بوده اند و به دنبال کاهش آلاینده ها هستند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فولاد ایران، البته تنها شرکت های معدنی نیستند که باید نقش خود را در مورد کربن زدایی زنجیره تامین مواد معدنی ایفا کنند بلکه دولت ها نیز باید وارد عمل شوند و بین کشورهای مطرح دنیا چین نقشی اساسی باید داشته باشد زیرا بیش از 55 درصد از مصرف جهانی فولاد و بیش از 50 درصد مصرف فلزات پایه را داراست در نتیجه سهم بیشتری از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به دلیل استفاده از کوره های بلند برای ذوب فولاد و تولید آلومینیوم با استفاده از انرژی زغال سنگ نیز دارد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.