جستجو

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخایر قطعی ماده معدنی زغال‌سنگ در استان حدود ۸۵۰ میلیون تن است و 76 درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در شهرستان طبس قرار دارد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شاتا، حجت ایمان‌طلب با بیان اینکه حدود 76 درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در شهرستان طبس قرار دارد، اظهار داشت: ذخایر احتمالی این ماده معدنی در شهرستان طبس حدود پنج میلیارد تن پیش‌بینی شده که بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن آن اکتشاف شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۳ معدن زغال‌سنگ به‌صورت روباز و زیرزمینی در شهرستان طبس، بیان کرد: معادن زغال‌سنگ این شهرستان حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اشتغال بالای نیروی کار در این بخش، تصریح کرد: حدود هفت هزار نفر در حوزه معادن و فرآوری زغال‌سنگ طبس به صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند.

ایمان‌طلب با بیان اینکه حوزه زغال‌دار شهرستان طبس در چهار ناحیه پروده، مزینو، نایبند و آبدوغی است، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان ذخایر زغال کک‌شو در ناحیه پروده و بیشترین میزان زغال‌حرارتی در منطقه مزینو قرار دارد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.