جستجو

پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی گونه Omicron کرونا را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی کرد و به دنبال ضرری که در بازارهای شمش رخ داد قیمت داخلی میلگرد فولادی چین کاهش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، اعلامیه سازمان بهداشت جهانی نگرانی هایی را در میان فعالان بازار نسبت به گونه جدید کرونا ایجاد کرد که منجر به کاهش قیمت آتی میلگرد چین شد. پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد فولادی چین در بورس آتی شانگهای به پایین ترین حد خود یعنی ۴۰۵۰ یوان در هر تن رسید. قیمت شمش در تانگشان نیز در آخر هفته ۳۰ یوان در هر تن کاهش یافت.

ژونگ نانشان، اپیدمیولوژیست ارشد چینی گفت:
هنوز برای تعیین میزان عفونی بودن گونه Omicron خیلی زود است و اگرچه چین باید به این گونه جدید توجه زیادی داشته باشد، اما هنوز نباید تغییر عمده ای در اقدامات موجود ایجاد کند.

نظرات این اپیدمیولوژیست ارشد چینی جو بازار را بهبود بخشید و منجر به بهبود معاملات آتی میلگرد فولادی چین شد. پرمعامله ترین قرارداد می در روز دوشنبه به بالاترین رقم ۴۱۹۴ یوان در هر تن رسید و سود در بازار آتی، کاربران نهایی را تشویق کرد تا نرخ خرید خود را افزایش دهند.

چین شرقی (شانگهای): ۴۷۳۰ – ۴۷۶۰ یوان (۷۴۱ – ۷۴۵ دلار) در هر تن، کاهش ۱۰ یوان در هر تن

معاملات شمش

شمش با ۴۲۹۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله شد که نسبت به جمعه گذشته ۳۰ یوان در هر تن کاهش داشت.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد فولادی چین برای می در روز دوشنبه با ۴۱۴۵ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه گذشته ۴۱ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.