جستجو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 32 میلیون تن ذخیره قطعی انواع خاک صنعتی در معادن خراسان جنوبی وجود دارد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از شاتا ، عباس جرجانی با بیان این مطلب افزود: 94 معدن در حوزه خاک های صنعتی در استان وجود دارد که ظرفیت استخراج سالانه از این معادن یک میلیون تن است.

جرجانی سرمایه گذاری اولیه در این معادن را بالغ بر 1906 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: 525 نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد معادن خاک صنعتی استان در شهرستان طبس قرار دارد گفت: معادن خاک استان شامل خاک های صنعتی، خاک نسوز، خاک سرخ و کائولن می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این خاک ها بیشتر در داخل استان فرآوری و خوراک کارخانجات کاشی و سرامیک می شود افزود: مازاد خاک های صنعتی استان به استانهای همجوار ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی خود نیز پیشرو در صنعت کاشی و سرامیک در کشور است تاکید کرد: اولویت سازمان صمت استان در این حوزه نیز ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری از جمله کاشی و سرامیک است که قدم های مثبتی در این خصوص برداشته شده است.

جرجانی خاطر نشان کرد: در هفت ماهه امسال بیش از 350 هزار تن انواع خاک از این معادن برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد نشان می دهد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.