جستجو

به واسطه محدود شدن پنجره صادرات ایران تولیدکنندگان بیلت و اسلب ایرانی مجبور به کاهش قیمت‌ها برای مشتریان خارجی شدند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، حذف عوارض حفاظتی بیلت در مصر در اواسط نوامبر باعث فعال شدن رزرو واردات برای مواد اولیه با منشاء ایرانی شد با این حال، تقاضا کوتاه مدت بود و زمانی که نیازهای فوری مشتریان پوشش داده شد؛ تقاضا کم شد. پس از آن، فروشندگان ایرانی مجبور شدند به فروشگاه‌های سنتی که در آسیا متمرکز هستند، روی بیاورند، اما فضای قیمت‌گذاری در آنجا نسبت به سایر بازارها کمتر است.

ارزیابی قیمت هفتگی بیلت فولادی وارداتی

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای بیلت فولادی، وارداتی، cfr چین ۶۰۰ – ۶۱۰ دلار در هر تن در روز سه شنبه ۳۰ نوامبر بود که از ۶۰۰ – ۶۲۰ دلار در هر تن cfr نسبت به یک هفته قبل کاهش یافته است.

ارزیابی قیمت هفتگی واردات بیلت فولادی

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای واردات بیلت فولادی، cfr مانیل، ۶۴۰ – ۶۵۰ دلار در هر تن cfr در روز چهارشنبه ۱ دسامبر، بدون تغییر در مقایسه هفتگی بود. هر دو ارزیابی شامل قیمت مواداولیه مبدا ایران نمی شود زیرا به طور سنتی حداقل ۱۰ دلار کمتر از مواد مبادی دیگر به دلیل خطرات موجود در تجارت محصولات ایرانی با توجه به تحریم های ایالات متحده قیمت گذاری می شود. هزینه حمل بار از بنادر جنوبی ایران به آسیا توسط فعالان بازار حدود ۶۵ دلار در هر تن ارزیابی شد.

حاشیه سود معامله گران در فروش محموله های ایرانی

به طور سنتی، هزینه ای در حدود ۵ دلار در هر تن برای حاشیه سود معامله گران در فروش محموله های ایرانی وجود دارد. تولیدکنندگان بیلت ایرانی در فروش اخیر توانستند به حداکثر ۵۶۰ تا ۵۷۰ دلار در هر تن فوب دست پیدا کنند. یک محموله ۴۰ هزار تنی بیلت از یکی از فروشندگان عمده کشور – فولاد خوزستان – به قیمت ۵۶۵ دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران در هفته ذکر شده به فروش رسید.

ارزیابی قیمت هفتگی شمش فولادی

ارزیابی قیمت هفتگی فست مارکتز برای شمش فولادی، صادرات بنادر فوب ایران ۵۶۵ دلار در هر تن فوب بود که از ۵۸۵ تا ۵۹۰ دلار در هر تن در هفته گذشته ۲۰ تا ۲۵ دلار کاهش داشت. در بخش اسلب، سقوط کمتر از هفته گذشته بود. منابع پیش بینی کردند که معاملات جدید بین ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران منعقد شود.

ارزیابی قیمت هفتگی اسلب فولادی

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای اسلب فولادی، صادرات بنادر فوب ایران در دسامبر ۵۸۵ دلار بود که از ۵۸۰ -۵۹۰ دلار در هر تن فوب یک هفته قبل کاهش یافت. همچنین فولاد خوزستان محموله ۴۰ هزار تنی را به قیمت ۵۸۵ دلار به ازای هر تن فوب که به آسیا اختصاص دارد فروخت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.