جستجو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید کنونی فولاد در کشور حدود ۳۰ میلیون تُن و مصرف داخلی ۱۵ میلیون تُن است، دولت قبل ۲۰ درصد از تولید داخل را در بورس عرضه کرد و قیمت این محصول در بازار افزایش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا، روح الله عباس پور در گفت‌وگویی در تشریح کمیسیون صنایع و معادن افزود: دستورکار امروز کمیسیون ادامه بررسی طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد ارجاعی از صحن علنی مجلس با حضور معاون معدنی وزارت صمت، نمایندگان دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها، اتاق بازرگانی، تعاون و گمرک بود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی درباره فرآیند تصویب طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد، توضیح داد: رسیدگی به این طرح به صورت دوشوری بوده به این معنا که پس از تصویب کلیات این طرح در صحن علنی، جزئیات آن به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار اظهار نظر درباره این طرح شد. این طرح در هفته آینده و پس از دریافت نظرات وزیر صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: تولید کنونی فولاد در کشور حدود ۳۰ میلیون تُن و مصرف داخلی ۱۵ میلیون تُن است، در دولت قبل تنها ۲۰ درصد از تولید داخل در بورس عرضه می‌شد، قیمت این محصول در بازار افزایش یافت.

عباسپور تصریح کرد: نابسامانی بازار فولاد موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد را تدوین کند که به موجب آن، عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس انجام خواهد گرفت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.