جستجو

محققان هنگ کنگی اظهار داشتند که اولین فولاد ضد زنگ جهان را ساخته اند که ویروس کووید 19 را در چند ساعت از بین می برد. این آلیاژ می تواند 99.75 درصد از ویروس SARS-CoV-2 را در عرض سه ساعت و تا 99.99 آن را درصد در عرض شش ساعت غیرفعال کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فولاد ایران ، این محققان در حال ارتباط با شرکت های صنعتی برای آزمایش این ماده در تولید محصولات فولادی مانند دکمه‌های آسانسور، دستگیره‌های در و نرده‌هایی هستند که معمولاً در مکان های عمومی لمس می شوند.

در صورتی که ثابت شود این نوآوری موثر و مقیاس پذیر است به طور قابل توجهی هزینه های ضدعفونی منظم مناطق عمومی مانند فرودگاه ها و ایستگاه های قطار و همچنین مکان هایی را که جمعیت در آنها تجمع می کنند مانند سالن های سینما و استادیوم های ورزشی را کاهش می دهد. در شرایط عادی، ویروس کرونا می تواند بیش از دو روز بر روی سطوح باقی بماند.

محققان در مطالعه منتشر شده اظهار داشتند که خاصیت ضد میکروبی این آلیاژ طولانی مدت است. ظاهرا در ساخت این آلیاژ جدید، مس را به مخلوط فولاد ضد زنگ اضافه می کنند و می تواند در برابر سایر میکروب های بیماری زا نیز موثر باشد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.