جستجو

زمان آن فرا رسیده است که پکن برای برای بهبود وضعیت، بند کیسه را شل کند و پول به اقتصاد وارد نماید. بانک جمهوری خلق چین روز دوشنبه اعلام کرد که از 15 دسامبر ذخیره مورد نیاز اکثر بانک ها را نیم درصد کاهش خواهد داد تا 1.5 تریلیون یوان، معادل 188 میلیارد دلار برای وام های تجاری و خانگی کنار بگذارد. تیم رهبری حزب کمونیست چین، به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ، در یک گزارش گفت: این بیانیه مبنی بر این است که “تضمین ثبات” اولویت اصلی در سال آینده خواهد بود. به گفته لری هو، رئیس اقتصاد چین، این بیانیه به دلیل استفاده از عبارت “ثبات اولویت اصلی است” قابل توجه بود – به گفته لری هو، رئیس اقتصاد چین، اولین باری است که دفتر سیاسی در نشست دسامبر خود از این کلمات استفاده می کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فولاد ایران، دومین اقتصاد بزرگ جهان در طول همه گیری از سایر کشورهای بزرگ وضعیت بهتری داشت و تنها اقتصاد بزرگ جهانی بود که در سال گذشته رشد کرد. اما این کشور در سال 2021 با چالش‌های متعددی از جمله کمبود برق، تأخیر در حمل و نقل و بحران در املاک و مستغلات مواجه شده است. تحلیلگران از طرفی نگران تأثیرات سرکوب گسترده این کشور بر شرکت های فناوری و سایر شرکت های خصوصی بوده اند. هو خاطرنشان کرد که در جریان نشست دفتر سیاسی در دسامبر گذشته، رهبری این سیگنال را داد که مقررات را در مورد مشاغل خصوصی تشدید خواهند کرد.

بحران املاک و مستغلات شاید بزرگترین چالش برای چین باشد. اورگراند یکی از بزرگترین و بدهکارترین توسعه دهندگان کشور، ماه هاست که در آستانه نکول قرار گرفته است و روز جمعه هشدار داد که ممکن است پول کافی برای انجام تعهدات مالی خود نداشته باشد، اعلامی که باعث شد سهام آن در هنگ کنگ در روز دوشنبه 20 درصد سقوط کند. سهام چین روز سه شنبه پس از حرکت امیدوارکننده دولت بهبود یافت. شاخص هنگ کنگ (HSI) 2.7 درصد و شانگهای کامپوزیت چین (SHCOMP) 0.2 درصد بالا رفت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.