جستجو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: صنایع دارای پروانه بهره برداری استان یزد تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ برای بیش از ۱۰۱ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: صنایع دارای پروانه بهره برداری استان یزد تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ برای بیش از ۱۰۱ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

«محمدرضا علمدار یزدی» با بیان این که از ابتدا تا پایان مهرماه سال جاری، برای سه هزار و ۹۳ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری صادر شده است، اظهار کرد: این صنایع برای ۱۰۱ هزار و ۵۷ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به این که صنایع یزد در شش بخش شیمیایی و سلولزی، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک، فلزی و برق، غذایی و دارویی و تولید انرژی تقسیم بندی شده‌اند، افزود: بیشترین میزان اشتغالزایی مربوط به صنایع معدنی است به نحوی که ۳۸.۷ درصد اشتغال صنعتی استان یزد مربوط به این بخش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: در این بخش بالغ بر ۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: صنایع فلزی و برق، نساجی و پوشاک و شیمیایی و سلولزی به ترتیب در رتبه‌های بعدی اشتغالزایی صنعتی استان قرار دارند.

علمدار یزدی ادامه داد: کمترین میزان اشتغالزایی مربوط به حوزه تولید انرژی است که سهم چهار دهم درصدی از اشتغال صنعتی استان را به خود اختصاص داده و ۳۷۸ نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.