جستجو

بازار داخلی میلگرد فولادی چین در روز چهارشنبه ۸ دسامبر به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از افت معاملات آتی، روند صعودی خود را از دست داد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، قرارداد آتی میلگرد فولادی چین در بورس آتی شانگهای در روز چهارشنبه ۱۰۰ یوان در هر تن کاهش یافت و منجر به ایجاد موج بدبینی در بازار شد. خریداران برخی از سفارشات خود را پس گرفتند و تقاضای کاهش قیمت کردند، اما فروشندگان قیمت های میلگرد چین را حفظ کرده و در بازار آتی رویکرد “انتظار و مشاهده” را در پیش گرفتند.

چین شرقی (شانگهای): ۴۸۰۰-۴۸۳۰ یوان (۷۵۴-۷۵۸ دلار) در هر تن، بدون تغییر
یک خریدار در شانگهای گفت:
کاهش قیمت های آتی فولاد پس از هفته های متوالی افزایش، طبیعی است.

قرارداد آتی میلگرد فولادی چین در روز دوشنبه با ۴۴۵۰ یوان در هر تن بسته شد که ۶۸۵ یوان در هر تن (۱۸ درصد) نسبت به ۳۷۶۵ یوان در هر تن ۱۷ نوامبر افزایش داشت که پایین‌ترین رقم در نیمه دوم سال جاری بود.

یک تاجر در شانگهای اظهار کرد:
من امروز ۱۵۰۰ تن میلگرد فروختم در حالی که در دو روز گذشته ۲۰۰۰ تن فروخته بودم اما من هیچ عجله ای برای فروش ندارم زیرا موجودی زیادی ندارم.

طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین، سطح موجودی میلگرد در ۲۰ شهر بزرگ چین در ۳۰ نوامبر به ۳٫۴۷ میلیون تن رسید که نسبت به ۱۰ روز قبل ۲۲۰ هزار تن کاهش داشت.

معاملات بیلت

بیلت با ۴۳۶۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۲۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

بورس آتی میلگرد چین

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد فولادی چین در روز چهارشنبه با قیمت ۴۳۵۰ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.