جستجو

چندین خریدار در چین که محموله‌های آهن خام (BPI) وارداتی را در ماه‌های اخیر رزرو کرده بودند، به دلیل کاهش هزینه‌های فلزات داغ و جو نزولی در بازار داخلی این کشور، و همچنین جبران ضرر تحمیل شده به آنها، سعی در فروش مجدد محموله های خود به بازارهای جایگزین را دارند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در پاییز امسال تقاضا برای محموله‌های آهن خام (BPI) وارداتی به دنبال دستورالعمل‌های آلودگی از سوی محیط‌زیست چین که کارخانه‌ها را ملزم به کاهش نرخ سینترینگ کوره های فولادی می‌کرد، افزایش یافت. لذا با بهبود نقدینگی، افزایش خرید آهن خام در ماه های سپتامبر و اکتبر مشاهده شد و چندین معامله وارداتی در این ماه ها به قیمت ۵۵۵ تا ۵۷۵ دلار در هر تن در چین صورت گرفته بود اما در اواخر اکتبر تا اوایل نوامبر، کاهش قیمت فولاد تمام شده و نیمه تمام در چین باعث کاهش قیمت آهن خام بازار داخلی و وارداتی گردید.

فروش مجدد آهن خام خریداری شده

فروش برخی محموله های آهن خام در کشور چین به یک چالش تبدیل شده است. در همین راستا، یک کارخانه مستقر در استان هبی که پیش از این ۶۰,۰۰۰ تن محموله آهن خام را رزرو کرده بود، آنرا به قیمت ۵۴۰ دلار در هر تن cfr به تایوان فروخت. این کارخانه پیش از این، در اواخر نوامبر آهن خام را از مبدا برزیل و با قیمت ۵۵۵ – ۵۶۰ دلار در هر تن رزرو کرده بود.

سایر کارخانه‌های چینی نیز در ماه گذشته تلاش کرده‌اند محموله‌های خود را برای فروش مجدد عرضه کنند، که برخی از آنها به دلیل قیمت‌های پایین موجود از خریداران در آسیا نتوانسته‌اند معامله ای را به سرانجام برسانند.

به دنبال این مسئله، برخی از تجار چینی تعدادی از محموله‌های شمش فولادی که در ماه های پیش برای چین رزرو شده بود را به دلیل کاهش قیمت بیلت در دو ماه گذشته به بازارهای جایگزین فروختند.

تجارت آهن خام وارداتی غیر رقابتی می‌شود

موضوع از آنجایی شروع شد که افزایش اخیر قیمت در بازارهای زغال سنگ کک و کک باعث شد هزینه فلزات داغ چین در سپتامبر و اکتبر به سطوح بسیار بالایی برسد. بنابراین متوسط ​​هزینه ماهانه فلز داغ با افزایش ۶۳.۳۲ دلاری در هر تن در ماه به ۶۶۲.۶۰ دلار در هر تن در ماه اکتبر رسید و قیمت زغال سنگ کک‌ساز وارداتی به چین به دلیل کمبود چنین موادی به بالاترین حد خود رسید.

بنابراین، افزایش شاخص قیمت زغال سنگ کک در ۲۱ اکتبر موجب شد خریداران به استقبال وارد کردن آهن خام ارزانتر از برزیل رفتند لذا همانطور که در نمودار هم نشان داده شده است در ماه نوامبر بالاترین قیمت زغال سنگ کک به ثبت رسید اما با تغییر سیاست های ابتکاری چین برای کنترل بازار زغال سنگ این کشور، قیمت در ماه اکتبر شروع به کاهش کرد.

فروش مجدد آهن خام به آمریکا

اخبار و شنیده ها در میان فعالان نشان می‌دهد که تا کنون به طور رسمی، فروش مجدد آهن خام رزرو شده توسط چین به کشور دیگری به جز تایوان تایید نشده است اما طبق شایعات این طور شنیده می‌شود که این روزها بازار آمریکا داغ است و احتمالا بتوان فروش بهتری از آهن خام را در این منطقه شاهد باشیم.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.