جستجو

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری، ۳۴ معدن در این استان به بهره برداری رسیده که ذخیره قطعی آنها بیش از ۲۲۷ میلیون تن است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا ، پریسا عابدپور افزود: قرار است سالانه سه میلیون و ۷۰۲ هزار تن مواد معدنی از این معادن برداشت شود.

وی اضافه کرد: این معادن با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۳۸۳ میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفته و با آغاز فعالیت آنها برای ۶۹۲ نفر اشتغال مستقیم فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان از لحاظ اشتغال زایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

عابدپور اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در این استان با ذخیره قطعی یک هزار و ۱۴۲ میلیون تن، ظرفیت استخراج ۱۷ میلیون و ۶۱۵ هزار تن و حجم سرمایه گذاری، ۵ هزار و ۱۱۹ میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۵ هزار و ۱۹۶ نفر در حال فعالیت هستند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.