جستجو

وزارت معادن و فرآورده‌های نفتی دولت موقت طالبان اعلام کرد شرکت پیمانکار چینی می‌تواند بر اساس قراردادش با حکومت پیشین، کار خود را در معدن مس عینک ادامه دهد.


به گزارش معدن مدیا، وزارت معادن و فرآورده‌های نفتی دولت موقت طالبان اعلام کرد که حفاظت از معادن و شفافیت در روند استخراج و واگذاری معادن کوچک از اولویت‌های کاری این وزارت می‌باشد.

سرپرست این وزارت گفت که پیشرفت کار معدن مس عینک لوگر قناعت بخش نیست و شرکت پیمانکار چینی می‌تواند بر اساس قراردادش با حکومت پیشین، کارش را ادامه دهد.

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزات معادن و فرآورده‌های نفتی گفت: «ما به چینی‌ها می‌گوییم که هر چه زودتر بیایند و هر نوع معاهده‌ای که با نظام قبلی امضا کرده اند ما با شرایط همان معاهده‌ها همراه آنها کار می‌کنیم»

در همین حال دلاور افزود که حکومت پیشین، بیشتر قردادهای معادن را بر اساس سلیقه و منافع شخصی در خارج از افغانستان با شرکت‌ها امضا کرده بودند.

وی گفت: «تمام قراردادهای گذشته، در دبی و بر اساس منافع شخصی صورت گرفته است.»

از سویی دیگر نیز، اتاق صنایع و معادن افغانستان اعلام کرد که صادرات معادن در سال جاری خورشیدی افزایش یافته است.

شیرباز کمین‌زاده، رییس اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: «ما روزانه تنها 10 هزار تُن سنگ زغال و هزارها تن تالک را صادر می‌کنیم.»

این در حالی است که شرکت‌های چینی سال هاست که برنده قراردادهای مس عینک لوگر و نفت آمو دریا شده اند اما تاکنون روند عملی استخراج در این دو معدن بزرگ را آغاز نکرده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.