جستجو

پنجشنبه 9 دی ماه و در آخرین روز هفته کاری که به نوعی نیمه کاری هم بود بازار فولاد داخلی به دلیل رکود سنگین در بازار با ثبات قیمت به کار خود پایان داد. بازار ارز نیز شاهد اندکی افزایش برای قیمت دلار بود و ممکن است امروز سیاست کاهش قیمت را ادامه دهد.


ابراز خوش بینی به مذاکرات هسته ای و چشم انداز رشد تقاضا

در حال حاضر که همه طرفین مذاکرات وین از روند طی شده ابراز رضایت دارند و حتی زمان دور بعدی نیز مشخص شده، بازارهای مالی منتظر خبرهای خوب و امیدوار کننده از هتل کوبورگ اتریش هستند و همین اتفاق موجب شده پیش بینی قیمتی فعالان فولاد نسبتا کاهشی باشد.

از طرفی مبادی فروش در روز نیمه تعطیل در حالی که قیمت ها را ثابت اعلام کردند اما به خریداران خود تخفیف هایی ارائه می کردند و به نوعی زیر فروشی را در اقدامات خود قرار دادند که نشان از احتمال زیاد کاهش دوباره قیمت ها در روزهای آینده دارد.

کاهش مصرف فولاد و افت پروژه های عمرانی

کاهش مصرف فولاد در کشور و توقف طرح های عمرانی به همراه افت ساخت و سازهای مسکن و همچنین روندهای دو ماه گذشته تالار صنعتی بورس کالا عوامل قدرتمندی بودند تا به تداوم شرایط ثبات، همراه با تنزل پله ای و آرام قیمت ها در بازار کمک کنند.

با همه این اوصاف، آنچه از بررسی شرایط های موثر در بازار به دست می آید، آن است که در حال حاضر رکورد تقاضا و افت نسبی قیمت ها حداقل برای دو ماه آینده و تا پایان سال ۱۴۰۰ استمرار خواهد داشت و از تکانه افزایشی در حالت عادی خبری نخواهد بود.

ثبات قیمت میلگرد و تیرآهن

پنجشنبه و در آخرین روز از معاملات این هفته قیمت میلگرد در اغلب شرکت‌ها ثابت بود و برخی با ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش، اعلام قیمت کردند. کف قیمت میلگرد ۱۰۰ تومان افت کرد و سقف قیمت به نرخ چهارشنبه باقی ماند. در بازار نبشی و ناودانی تمامی قیمت‌ها بدون تغییر اعلام شد.

محصولات در بخش تیرآهن از سوی دو شرکت با ثبات به فروش رسید و یک شرکت کیلویی ۴۰۰ و ۶۰۰ کاهش قیمت داشت اما در شاخه‌ها شرکت ذوب آهن اکثرا در محدوده ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان کاهش دیده می‌شد و در شاخه ۳۰ این کاهش به ۱۰۰ هزار تومان رسید. دو شرکت پروفیلی نیکان و یاران ثبات قیمت داشتند و شرکت صدرا، تهران شرق و آدنیس با ۱۰۰ و ۵۰۰ تومان کاهش، اعلام قیمت کردند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.