جستجو

پس از کاهش قیمت فولاد و کاهش تقاضا برای محصولات فولادی به دلیل پیش رو بودن تعطیلات و جشنواره کریسمس، قیمت بیلت فولادی وارداتی چین کاهش یافت.


بیلت فولادی وارداتی چین

به گزارش معدن مدیا و به نقل از متال بولتن، وارد کنندگان بیلت فولادی در چین قیمت های پیشنهادی خود را برای این محصول طی روزهای اخیر در میان افت بازار فولاد نهایی در این کشور کاهش دادند.

تقاضای ضعیف بخش ساخت ‌و ساز قیمت‌ میلگرد فولادی داخلی چین را در هفته منتهی به روز جمعه ۳۱ دسامبر کاهش داد. به نقل از منابع خبری قیمت میلگرد فولادی در بازار اسپات نسبت به هفته گذشته حدود ۹۰ یوان (۱۴ دلار) در هر تن در شرق چین و حدود ۱۵۰ یوان در هر تن در منطقه شمالی چین کاهش یافت.

همچنین بررسی ها نشان داد قیمت بیلت فولادی داخلی تانگشان نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۱۲۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

به نقل از یک تاجر بزرگ چینی، تقاضای کم بر بازار بیلت فولادی وارداتی نیز تأثیر گذاشته است، به طوری که قیمت پیشنهادی برای این محصول کاهش یافته و در روز جمعه به ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن Cfr چین رسیده است.

نماینده یک فولادساز چینی در روز جمعه ۳۱ دسامبر در مورد قیمت بیلت فولادی وارداتی اظهار کرد:

فکر نمی ‌کنم تاجری حاضر به خرید بیلت فولادی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار در هر تن CFR باشد، اما اگر فرد خوش ‌بین و دیوانه‌ ای وجود داشته باشد که بخواهد به موقعیت خود در زمان خیلی طولانی ادامه دهد، می ‌تواند بیلت فولادی وارداتی چین را با قیمت ۶۱۰ دلار cfr خریداری کند.

وی در ادامه تصریح کرد:

قیمت فولاد نهایی طی هفته گذشته اندکی کاهش یافته، بنابراین من شاهد واردات بیلت فولادی به چین نیستم.

یک منبع فولادساز چینی دیگر در مورد بازار معاملات آتی نقل کرد:

بازار اسپات در حال نرم شدن است، اما وارد کنندگان مستقر در چین ممکن است پس از تعطیلات در اوایل ژانویه، بیلت فولادی وارداتی را خریداری کنند، زیرا بازارهای معاملات آتی همچنان ثابت هستند.

یک منبع فروشنده محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع در روز جمعه گفت:

کارخانه های مستقر در روسیه در ماه گذشته به جز چند محموله از خاور دور، فروش زیادی در آسیا نداشته اند. بنابراین شاهد یک ثبات در محیط کلان اقتصادی چین هستیم، اما تولید در آنجا نیز در حال افزایش است.

ارزیابی فست مارکت نشان داد قیمت بیلت فولادی درجه ۳ وارداتی چین در روز جمعه در محدوده ۶۰۰ – ۶۱۰ دلار در هر تن cfr چین شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۶۱۰ – ۶۲۰ دلار در هر تن Cfr بود، حدود ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

به نقل از متال بولتن، پیشنهادات ارائه شده برای بیلت فولادی کوره بلند (BF) 150 میلی متری نوع ۳sp با مبدا اندونزی تا روز جمعه ۳۱ دسامبر به ۶۲۵ دلار در هر تن Cfr چین رسید. این در حالی است که بررسی ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۶۳۰ دلار به ازای هر تن cfr بود کاهش یافته است.

منابع خبری اعلام کردند که در تاریخ ۳۱ دسامبر بیلت فولادی کوره بلند ۱۵۰ میلی متری نوع ۳sp وارداتی به چین با مبداء هند در محدوده ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن فوب چین قیمت گذاری شد. این در حالی است که هزینه حمل ۳۰۰۰۰ تن بیلت فولادی به چین حدود ۵۰ تا ۵۵ دلار در هر تن برآورد شده است.

جنوب شرقی آسیا

معامله گران اعلام کردند که در هفته گذشته مبادلات بیلت فولادی صادراتی ایران با دو کشور اندونزی و تایلند انجام شده است.

به نقل از منابع خبری، محموله ۲۰۰۰۰ تنی بیلت فولادی ۱۵۰ میلی متری نوع ۳sp ایران که برای ارسال در پایان ژانویه تا اوایل فوریه برنامه ریزی شده بود، هفته گذشته به قیمت ۶۱۰ دلار در هر تن Cfr Koh Sichang به تایلند فروخته شد. همچنین فروش بیلت فولادی از ایران به اندونزی نیز با قیمت ۶۰۸ دلار در هر تن cfr انجام شده است.

تحلیل گران بازار گزارش دادند بیلت فولادی کوره بلند نوع ۳sp با مبداء اندونزی که دارای ضخامت ۱۵۰ میلی متر بود نیز از طریق یک شرکت بازرگانی بین‌ المللی در هفته منتهی به روز جمعه ۳۱ دسامبر با قیمت ۶۲۰ دلار در هر تن cfr به بازار محلی اندونزی فروخته شد.

در بازار اصلی مانیلا نیز طی هفته گذشته اکثر معامله گران به دلیل شروع جشن کریسمس و تعطیلات ساکت بودند و فقط چند فعالیت تجاری در فیلیپین شنیده شد.

فعالان بازار اعلام کردند آخرین معامله ای که با این کشور انجام شد، فروش ۲۶۰۰۰ تن بیلت فولادی کوره قوس الکتریکی ۱۲۵ میلی متری ۵sp روسیه (EAF) با قیمت ۶۳۵ دلار در هر تن cfr در هفته گذشته بود.

پیشنهادات شنیده شده برای بیلت فولادی کوره بلند ۱۵۰ میلی متری ۵sp با مبدا اندونزی در روز جمعه حدود ۶۳۵ دلار در هر تن cfr مانیلا گزارش شد. این در حالی است که بیلت فولادی کوره بلند ۱۰۰ میلی متری ۳sp با مبدا روسیه در روز جمعه با قیمت ۶۲۵ دلار در هر تن cfr ارائه شد. شنیده ها حاکی از آن است که یک کارخانه فیلیپینی ​​در بازار وجود دارد که به قیمت ۶۲۰ دلار در هر تن cfr برای بیلت فولادی نوع ۵sp استاندارد در اوایل هفته علاقه نشان داده است.

یک منبع فولادساز مستقر در ویتنام در روز چهارشنبه خبر داد که این کارخانه هیچ محصولی برای صادرات ندارد اما فیلیپین حاضر است ۶۳۵ دلار به ازای هر تن cfr برای بیلت فولادی کوره بلند ۵sp بپردازد.

ارزیابی قیمت انجام شده توسط متال بولتن نشان داد شاخص بیلت فولادی استاندارد ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی متری ۵sp وارداتی به مانیلا در روز جمعه ۳۱ دسامبر در محدوده ۶۳۰ – ۶۴۰ دلار به ازای هر تن cfr مانیلا قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل که برابر ۶۳۵ دلار در هر تن بود افزایش یافته است.

میانگین قیمت بیلت فولادی در ماه های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت بیلت فولادی وارداتی چین در ماه سپتامبر برابر ۷۰۴، در ماه اکتبر برابر ۶۸۲.۱۴ و در ماه نوامبر برابر ۶۱۲.۲۲ دلار در هر تن cfr چین بود که در روز جمعه ۳۱ دسامبر به ۶۰۵ دلار در هر تن cfr چین رسید.

منبع ترجمه: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.