جستجو

رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید در راستای تقویت صنایع حمایت شوند و بهترین روش برای تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آن است که ایده‌های آن‌ها در درون صنایع و کارخانه‌ها به‌کار گرفته شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، الله‌وردی دهقانی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود و در همین راستا منابع مالی از سوی بانک ها نیز برای این دسته از شرکت‌های نوآور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به دورانی رسیده‌ایم که دیگر فعالیت مجزای شرکت‌های دانش‌بنیان معنا ندارد و این شرکت‌ها و طرح‌های نوآورانه باید در تمامی صنایع و شرکت‌های وابسته برای چالش‌های موجود راه حل ارائه دهند. چرا که بخش سنتی صنعت باید با دانش روز همگام شود و روش‌های قدیمی در صنایع بالادستی و صنایع پایین‌دستی اصلاح شود.

رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان‌ها باید در ساختار صنایع قرار گیرند، بیان کرد: امروزه نقش شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد تحول در صنایع است. بنابراین باید امکانات و زیرساخت‌ها در اختیار شرکت‍‌های دانش‌بنیان قرار گیرد تا با استفاده از منابع مالی و نیروهای به‌روز و تحصیل کرده و بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا صنایع کشور را متحول سازند.

دهقانی در ادامه با بیان اینکه در چندین دوره مجلس از شرکت‌های دانش‌بنیان است، عنوان کرد: همواره از متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌هایی از سوی مجلس انجام شده است و حتی دولت با ایجاد معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به دنبال آن است تا این حمایت‌ها را عملیاتی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین روش برای تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آن است که ایده‍‌های آن‌ها در درون صنایع و کارخانه‌ها به‌ کار گرفته شود. در غیر این صورت داشتن ایده بدون زمینه برای پرورش آن همراه با حمایت مالی سودی برای کشور نخواهد داشت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.