جستجو

با توجه به اینکه داده های انجمن تولید فولاد و آهن چین (Cisa) نشان دهنده افزایش تولید داخلی فولاد در چین بود، قیمت میلگرد فولادی داخلی چین کاهش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، قیمت میلگرد فولادی چین در بازار معاملات آتی در روز دوشنبه ۱۰ ژانویه پس از آن که داده های انجمن آهن و فولاد چین (Cisa) از افزایش تولید داخلی فولاد در اواخر دسامبر خبر داد، کاهش یافت. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی چین در بازار اسپات با افزایش قیمت بیلت فولادی در آخر هفته حمایت شد.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز دوشنبه ۱۰ ژانویه در محدوده ۴۷۰۰ – ۴۷۴۰ یوان ( ۷۳۶ – ۷۴۳ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند کارخانه های عضو انجمن آهن و فولاد چین (Cisa) در ۱۱ روز آخر دسامبر حدود ۲.۰۹ میلیون تن فولاد خام در روز تولید کردند که ۱۰.۶۷ درصد نسبت به میانگین روزانه تولید در دوره ۱۱ تا ۲۰ دسامبر افزایش داشته است.

فعالان بازار انتظار داشتند که نرخ تولید کارخانه‌ های فولاد در ماه ژانویه که تقاضای مصرف کننده نهایی ضعیف است، بالای ۲ میلیون تن در روز باقی بماند، بنابراین معاملات آتی میلگرد فولادی در روز دوشنبه کاهش یافت.

اما به نقل از متال بولتن، فروشندگان در بازار اسپات پس از افزایش قیمت بیلت فولادی در آخر هفته، قیمت میلگرد خود را ثابت نگه داشتند.

یک تاجر مستقر در شهر تانگشان در مورد قیمت بیلت فولادی اظهار کرد:

قیمت بیلت فولادی تانگشان به دلیل موجودی کم در بازار اسپات افزایش یافته است. موجودی انبارها جمعه گذشته به ۴۰۰,۰۰۰ تن رسید که نسبت به هفته قبل ۱۱۴,۰۰۰ تن کاهش یافته است.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت در مورد قیمت خرید سهامداران در روز دوشنبه ۱۰ ژانویه گفت:

سهامداران به تدریج نرخ های خرید خود را برای افزایش موجودی افزایش می دهند زیرا انتظار ندارند کارخانه ها در کوتاه مدت قیمت های اعلام شده در فهرست را کاهش دهند. سود خالص تولید کنندگان میلگرد فولادی حدود ۱۰۰ یوان در هر تن کاهش یافته است، در حالی که سود خالص تولید کنندگان در اواخر دسامبر حدود ۳۰۰ یوان در هر تن بوده است.

بیلت فولادی

از ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه ۱۰ ژانویه در تانگشان، بیلت فولادی با قیمت ۴۳۷۰ یوان در هر تن معامله شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای بیلت فولادی که شامل مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به جمعه گذشته با افزایش ۵۰ یوان در هر تن رو به رو بوده است.

بورس آتی شانگهای

بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی داخلی چین که مربوط به ماه ژانویه می باشد در روز دوشنبه با قیمت ۴۴۹۲ یوان به ازای هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به جمعه گذشته حدود ۳۴ یوان در هر تن کاهش داشت.

تحلیل میانگین قیمت میلگرد فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه اکتبر برابر ۵۶۰۴.۳۸، در ماه نوامبر برابر ۴۸۱۰.۶۸ و در ماه دسامبر برابر ۴۷۹۳.۹۱ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز دوشنبه ۱۰ ژانویه به ۴۷۲۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.