جستجو

صنعت فولاد تا پایان آذر توانسته در عملکرد 9 ماهه خود رشد 14 درصدی را از خود ثبت کند. درواقع این رشد ناشی از عملکرد 15 شرکت بزرگ فولادی از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبافولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو، گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد کویر است که به میزان پنج میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ تنی انواع محصولات بوده است.


به گزارش معدن مدیا ، اما این در حالی است که صنعت فولاد در سال جاری با مشکلات زیادی مواجه بود و کمبود برق در تابستان و هشدارهای گازی در زمستان یکی از عوامل اثر گذار بر کاهش تولید بود.
درنتیجه چنین آماری نشان می دهد، فولادی ها با غلبه بر مشکلات همراه با افزاش ظرفیت های اسمی به دنبال افزایش صادرات هستند اتفاقی که به تامین ارز کشور نیز کمک می کند.
در این باره سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد به «معدن مدیا» گفت: بدون شک این رشد 14 درصدی صادرات در صنعت فولاد خبر خوبی است.
وی اظهار کرد: هرچند صنعت فولاد در سال جاری با مشکلاتی همراه بود اما باید به این نکته توجه داشت که قطع برق و محدودیت های گازی مختص به برهه ای از زمان است و در سایر ماه های سال تولید با جدیت ادامه داشت.
به گفته خلیفه سلطانی، بدون شک از این به بعد به هر میزان تولید افزایش پیدا کند صادرات باید بیش از 14 درصد رشد داشته باشد. ظرفیت تولید فولاد در حال رسیدن به 35 میلیون تن است و باید به سمت افزایش صادرات حرکت کرد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: در حال حاضر میزان تولید بیش از نیاز داخلی است و همین موضوع بر رشد صادرات تاثیر دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر به غیر از ورق فولادی که نیاز داخلی وجود دارد در مابقی محصولات از جمله محصولات طویل تولید بیش از مصرف است. البته این رشد تا حدودی طبیعی است به ویژه آنکه قیمت داخلی در رکود به سر می برد، در نتیجه صادرات برای تولیدکنندگان به صرفه خواهد بود .
خلیفه سلطانی ادامه داد: از سویی دیگر این موضوع به نفع کشور خواهد بود و صادرات فولاد ارزآوری به همراه خواهد داشت. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم صادرات فولاد بسیار حائز اهمیت است.
البته صادرات شرکت‌های یاد شده در آذرماه امسال با افت ۳۱ درصدی در مقایسه با آذر ماه ۹۹ به ۴۹۴ هزار و ۴۷۵ تن رسید.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.