جستجو

مرکز توسعه فناوری های معدنی با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان یزد آغاز به کار کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایلنا ، علی خیرالدین در آیین آغاز به کار این مرکز با بیان اینکه مطالعات اولیه و شناسایی مدل کاری در مراکز توسعۀ فناوری از ابتدایی­ ترین اقدامات است اظهار داشت: ولی ایجاد و راه­اندازی مراکز توسعۀ فناوری نگاهی متفاوت به همراه مدل کسب و کار جدید در توسعۀ فناوری در کشور است که متولی آن بخش خصوصی و کنسرسیومی از ذی­نفعان دارای تخصص است.

وی با بیان اینکه مراکز توسعه فناوری، مرکز رشد نبوده، مرکز نوآوری نیستند و با شتاب دهنده ­ها تفاوت ­های قابل­ توجهی دارند ادامه داد: این مراکز در برگیرندۀ ساختاری متشکل از نهاد حمایتی برای ایده­ های نو همچون مراکز نوآوری، نهاد تأمین‌کنندۀ مالی و نهادی محرک برای رساندن ایده­ های نو به بازار و صنعت هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز توسعۀ فناوری‌های نوین معدنکاری اضافه کرد: توسعۀ فعالیت‌ها در زمینۀ فناوری‌‌های جدید در زمینۀ اکتشاف، معدنکاری، و فراوری هم از جایگاه مصرف‌کننده و هم از جایگاه تولیدکننده اهمیت دارد چون هزینه تولید را کاهش، کیفیت کالاهای معدنی موجود را افزایش، اثرات مخرب محیط زیستی را کم و ایمنی و سلامتی را بهبود می­­ بخشد.

وی هدف از تأسیس مرکز فناوری‌های نوین معدنکاری را ایجاد یک زیرساخت به­ منظور توسعه فناوری‌های معدنکاری و پاسخ به نیازهای فناورانه در حوزه معادن و صنایع معدنی دانست و افزود: باید سمت و سوی معادن بیش از گذشته به سمت نوآوری و تحقیقات پیش برود؛ در این زمینه دولت نیز مشوق خواهد بود.

یزد دومین استان معدنی کشور شناخته شده و بیش از پنجاه نوع ماده معدنی در این استان شناسایی و در حال بهره برداری است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.