جستجو

فرماندار خوسف از ورود ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در پنجمین معدن طلایی این شهرستان خبر داد و گفت: ذخیره معدن طلای خونیک ۵۰۸ هزار تن و استخراج اسمی آن سالانه ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا ، محمد علی آخوندی ضمن اشاره به وجود پنج معدن طلایی در شهرستان خوسف، اظهار داشت: کارخانه‌های فرآوری معدن طلای شادان در آستانه بهره‌برداری است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در معدن طلای شادان را بیش از چهار هزار میلیارد عنوان کرد و افزود: این معدن سالانه بیش از ۳۰۰ کیلوگرم طلا فرآوری خواهد کرد.

فرماندار خوسف بیان کرد: ظرفیت معدن طلای شادان بیش از ۲۷ میلیون تن است و فاز اول کارخانه فرآوری این معدن در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخوندی معدن طلای کودکان را از دیگر معادن طلایی خوسف برشمرد و مطرح کرد: ذخیره این معدن ۳۰۵ هزار تن است و سالانه ۷۰ کیلوگرم طلا از آن استخراج می‌شود.

وی ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی کند معدن طلای ماهرآباد به عنوان یکی از معادن قدیمی این شهرستان، اذعان کرد: ذخیره طلای این معدن ۸۳۴ هزار تن مس و ۶۹۸ هزار تن طلا است.

فرماندار خوسف تصریح کرد: میزان اشتغال در معادن طلای شادان و کودکان بیش از ۶۰۰ نفر خواهد بود.

آخوندی از ورود ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در پنجمین معدن طلایی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ذخیره معدن طلای خونیک ۵۰۸ هزار تن و استخراج اسمی آن سالانه ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا است.

وی ظرفیت تولید سالانه معدن طلای خونیک را سالانه حدود ۲۰۰ کیلوگرم برشمرد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی استخراج طلا از این معدن آغاز شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.