جستجو

قیمت قراضه آهنی در بازارهای جهانی طی هفته گذشته افزایش بسیار اندکی داشت و تقریبا ثابت بود و در این شرایط تقاضای خریداران در آسیا برای خرید قراضه فولادی افزایش بسیاری پیدا کرده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، کارخانه های فولاد ترکیه در هفته منتهی به جمعه ۲۸ ژانویه به بازار قراضه فولادی دریایی بازگشتند، اگرچه تقاضای کلی همچنان محدود بود اما در همین حال منابع خبری اعلام کردند که صادر کنندگان قراضه فولادی در ایالات متحده با تقاضای قوی خریداران مستقر در آسیا و ترکیه مواجه بودند.

با توجه به داده های منتشر شده توسط متال بولتن خلاصه ای از اخبار مربوط به قراضه فولادی در بازارهای جهانی به شرح زیر می باشد:

کارخانه های ترکیه به تدریج رزرو محموله های قراضه فولادی دریایی را از سر می گیرند.
معامله گران قراضه در ایالات متحده به جای فروش محلی، روی صادرات شرط بندی می کنند.
خریداران قراضه فولادی مستقر در ویتنام پس از جشنواره Tet برای داشتن مواد خام به منظور تولید فولاد مجبور به جمع آوری مواد اولیه هستند.
قیمت‌ قراضه فولادی وارداتی به چین در بازار اسپات در آستانه تعطیلات سال نوی قمری عمدتا ثابت بود.
قیمت قراضه فولادی تایوان به دلیل تاخیر در حمل و نقل کانتینری و تقاضای پایدار همچنان در حال افزایش است.
قیمت قراضه فولادی وارداتی در هند به دلیل تقاضای قوی و عرضه محدود اندکی افزایش یافت.

بازار قراضه فولادی در ترکیه

فعالان بازار گزارش دادند کارخانه های فولادی مستقر در ترکیه به خرید قراضه فولادی دریایی با نرخی متوسط ​​ادامه دادند. اگر حمل و نقل طولانی مدت فولاد به آسیای جنوب شرقی ادامه یابد، بازار ممکن است بهبود بیشتری پیدا کند.

قیمت گذاری قراضه فولادی در ترکیه

ارزیابی فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) با مبدا شمال اروپا به ترکیه در روز جمعه جمعه ۲۸ ژانویه حدود ۴۶۲.۸۷ دلار در هر تن cfr ترکیه بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که برابر ۴۵۷.۸۷ دلار در هر تن بود، حدود ۵ دلار در هر تن افزایش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی متال بولتن قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20) از مبدا ایالات متحده به ترکیه در روز جمعه حدود ۴۷۱.۱۶ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. اما مقایسه آمار نشان داد قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که برابر ۴۶۶.۱۶ دلار در هر تن بوده است با افزایش ۵ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

از طرفی بررسی ها نشان داد قیمت قراضه فولادی خرد شده وارداتی به ترکیه در تاریخ ۲۸ ژانویه در محدوده ۴۸۶.۵ دلار در هر تن اعلام شد. در حالی که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که برابر ۴۷۹ دلار در هر تن بوده، افزایش ۷.۵ دلاری را تجربه کرده است.

بازار قراضه فولادی ایالات متحده

منابع خبری گزارش دادند چشم انداز کاهش بیشتر قیمت در تجارت قراضه آهنی ایالات متحده در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه باعث افزایش قیمت قراضه فولادی صادراتی ایالات متحده شده و فروشندگان قراضه فولادی مستقر در ایالات متحده به جای فروش داخلی به فروش صادراتی متکی هستند.

قیمت گذاری قراضه فولادی در ایالات متحده

طبق برآورد قیمتی توسط متال بولتن شاخص قراضه فولادی صادراتی نوع HMS 1&2 (80:20) ایالات متحده در روز جمعه در محدوده ۴۳۸ دلار در هر تن فوب ایالات متحده قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که برابر ۴۳۱ دلار در هر تن بود، ۷ دلار افزایش یافته است.

ارزیابی منابع خبری نشان داد قیمت قراضه فولادی خرد شده صادراتی نیویورک در تاریخ ۲۸ ژانویه در محدوده ۴۳۵ دلار در هر تن فوب نیویورک اعلام شده است. با توجه به قیمت های این محصول در هفته گذشته، می توان دریافت که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۱ ژانویه که در محدوده ۴۲۷ دلار در هر تن بود با افزایش ۸ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

همچنین با توجه به ارزیابی قیمت توسط متال بولتن، قراضه فولادی صادراتی نوع HMS 1&2 (80:20) با مبدا لس آنجلس در روز جمعه با قیمت ۴۵۴ دلار در هر تن فوب لس آنجلس معامله شد. بررسی ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته ثابت بوده است.

بازار قراضه فولادی در ویتنام

تحلیل گران بازار خبر دادند خریداران قراضه فولادی وارداتی مستقر در ویتنام در هفته گذشته با امید به خرید مواد با مبدا ژاپن و ایالات متحده پس از جشنواره Tet از بازار خارج شدند.

قیمت گذاری قراضه فولادی در ویتنام

ارزیابی قیمتی توسط متال بولتن نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20) به ویتنام در روز جمعه ۲۸ ژانویه در محدوده ۵۳۷.۵ دلار در هر تن cfr ویتنام شنیده شد. منابع خبری گزارش دادند که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که برابر ۵۳۰ دلار در هر تن بود با افزایش ۷.۵ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

تغییرات در بازار چین

به نقل از چندین منبع خبری با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو قمری، قیمت‌ قراضه فولادی وارداتی به چین در بازار اسپات در هفته گذشته عمدتا ثابت بود.

قیمت گذاری قراضه فولادی در چین

طبق برآورد قیمتی توسط فعالان بازار، قیمت قراضه فولادی بازیافتی سنگین چین در روز جمعه حدود ۵۲۳.۵۷ دلار در هر تن cfr چین گزارش شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که برابر ۵۲۱.۲۹ دلار در هر تن بود حدود ۳.۴۳ دلار در هر تن افزایش یافته است.

بازار قراضه فولادی در تایوان

معامله گران اعلام کردند به دلیل در دسترس بودن محدود و تقاضای مستمر مشتریان، قیمت‌ قراضه فولادی کانتینری وارداتی به تایوان در بازار اسپات همچنان در حال افزایش است.

قیمت گذاری قراضه فولادی در تایوان

ارزیابی متال بولتن نشان داد شاخص قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1 & 2 (80:20 مخلوط) از مبدا ایالات متحده به تایوان در تاریخ ۲۸ ژانویه در محدوده ۴۶۵ دلار در هر تن cfr تایوان قیمت گذاری شد. این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که برابر ۴۵۰ دلار در هر تن بود با افزایش ۱۱ دلار در هر تن رو به رو بود.

بازار قراضه فولادی در هند

به نقل از فعالان بازار قیمت قراضه فولادی وارداتی به هند و پاکستان در هفته منتهی به تاریخ ۲۸ ژانویه به دلیل تقاضای ثابت و در دسترس بودن مواد، اندکی بالاتر بود. منابع خبری گزارش دادند که در روزهای اخیر هیچ معامله ای برای قراضه فولادی وارداتی به هند گزارش نشده است، اگرچه منابع صنعتی به افزایش قیمت فولاد و سنگ آهن در هند نیز به عنوان عامل حمایت کننده اشاره کرده اند.

قیمت گذاری قراضه فولادی در هند

با توجه به برآورد قیمت انجام شده توسط منابع خبری، قیمت قراضه فولادی خرد شده وارداتی هند در روز جمعه ۲۸ ژانویه حدود ۵۴۳.۱۳ دلار در هر تن cfr Nhava Sheva هند شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که برابر ۵۴۰ دلار در هر تن بود حدود ۳.۱۳ دلار در هر تن افزایش یافته است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.