جستجو

شرکت آنگلو امریکن پلاتینیوم (آمپلاتس) با فروش50 درصدی سهام خود در معادن فلزات گروه پلاتین کروندال و ماریکانا در آفریقای جنوبی تنها به قیمت 1 راند (0.0643 دلار) به رقیب خود یعنی شرکت سیبانی-استیلواترز موافقت کرده است. این خبر روز دوشنبه از سوی این دو شرکت اعلام شد.


به گزارش معدن مدیا، طی این معامله، مالکیت کامل معدن روباز بزرگ کروندال در شمال غربی ژوهانسبورگ به شرکت سیبانی واگذار می شود. هر دو شرکت در این معدن دارای50 درصد سهام به عنوان بخشی از قرارداد منعقد شده در سال 2003 بوده اند که به قرارداد pool-and-share کروندال معروف بوده است.

این اقدام که به سیبانی اجازه می دهد دوره بهره برداری از معدن PGM را تا سال 2029 افزایش دهد، این شرکت را متعهد به تحویل 1.35 میلیون اونس کنسانتره پلاتین از کروندال به عملیات های تصفیه راستنبرگ شرکت آنگلو امریکن پلاتینیوم می سازد.

در صورتی که این معامله انجام نمی شد، کروندال به دلیل رسیدن شفت های معین در سال 2025 به مرزهای منطقه اجاره شده، بسته می‌شد. یک قرارداد معدنی پیمانکاری در ژانویه سال گذشته امضا شد که امکان بهره‌برداری فوری از بخش‌هایی از کانی ها را فراهم می‌کرد که طبق اعلام سیبانی در یک اطلاعیه جداگانه، در غیر این صورت فقط گاهی اوقات در آینده استخراج آن انجام می پذیرفت.

معدن ماریکانا که به طور مساوی تحت مالکیت سیبانی و آنگلو امریکن پلاتینیوم قرار دارد، از سال 2012، یعنی پس از یکی از خشونت آمیزترین و خونین ترین دوران پس از آپارتاید در آفریقای جنوبی، تحت مراقبت و نگهداری بوده است. 34 معدنچی که خواستار دستمزدهای بالاتر بودند در آن روز کشته شدند که تنها دو نفر از آنها توسط اپراتور آن زمان یعنی لونمین که سیبانی در سال 2019 مالکیت آن را به عهده گرفت، استخدام نشده بودند.

معامله امروز همچنین کنترل کامل معدن ماریکانا را به سیبانی منتقل می کند. آنگلو امریکن پلاتینیوم اعلام کرده است که در مقابل، مالکیت جدید تمام هزینه های بسته شدن و تعهدات بازسازی را بر عهده خواهد گرفت.

گروه مادر شرکت آنگلو امریکن اخیرا در حال فروش دارایی‌های طلا و زغال سنگ خود در آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از ساده‌سازی گسترده‌تر گروه خود بوده است.

 

منبع: mining.com

ترجمه: محمود نبی لو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.