جستجو

شرکت های تولید کننده فولاد ترکیه روز پنجشنبه ۳ فوریه به Fastmarkets گفتند که قیمت های صادراتی میلگرد و مفتول فولادی ترکیه در هفته گذشته به دلیل افزایش هزینه های قراضه وارداتی افزایش یافته است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در ۳۱ ژانویه، یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون یک محموله ۱۸۰۰۰ تنی HMS 1&2 (95:5) از دریای بالتیک را با هزینه ۴۹۳ دلار در هر تن cfr رزرو کرد و در اول فوریه، این محموله باعث افزایش قابل توجهی در شاخص های قراضه روزانه شد.

با افزایش قیمت قراضه، فولادسازان ترکیه قیمت پیشنهادی برای صادرات فولاد خود را افزایش دادند.

در این هفته، کارخانه های ترکیه میلگرد را با قیمت ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار در هر تن فوب بر اساس وزن واقعی عرضه کردند که از ۷۱۰ تا ۷۲۵ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

با این حال، مشتریان هنوز سطوح پیشنهادی افزایش یافته را نپذیرفته اند. از هفته گذشته که یک کارخانه فولاد در منطقه ازمیر ۵۵۰۰۰ تن میلگرد را به قیمت ۷۰۱ دلار در هر تن فوب به سنگاپور فروخت، معامله صادرات عمده ای انجام نشده است.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای میلگرد فولادی صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه، ۷۳۰ – ۷۴۰ دلار در هر تن در ۳ فوریه بود که از ۷۰۰ – ۷۱۵ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

یک منبع ترکیه ای گفت:

به نظر می رسد که کارخانه ها اگر بتوانند محصول بیشتری بفروشند، برای افزایش بیشتر قیمت میلگرد فشار خواهند آورد. فروش میلگرد آسیای جنوب شرقی روحیه بازار را تقویت کرد.

در همین حال، کارخانه‌های فولاد ترکیه پیشنهادات صادرات مفتول خود را به ۸۱۰ تا ۸۲۰ دلار در هر تن فوب بر اساس وزن واقعی افزایش دادند.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای مفتول فولادی (کیفیت مش)، صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه، ۸۱۰ – ۸۲۰ دلار در هر تن در روز پنجشنبه بود که از ۸۱۰ – ۸۱۵ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.