جستجو

با توجه به اجرای سیاست جدید مالیات بر ارزش افزوده در چین، فعالان این کشور منتظر اجرای سیاست های جدید مالی از اول ماه مارس هستند و قیمت قراضه فولادی خود را افزایش داده اند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، منابع خبری روز سه شنبه (۱۵ فوریه) اعلام کردند معامله گران و تامین کنندگان قراضه فولادی داخلی چین سطح ذخایر قراضه را پایین نگه می دارند و منتظر هستند تا سیاست جدید مالیات بر ارزش افزوده (VAT) از اول مارس اجرایی شود.

معامله گران اعلام کردند تاجران و تامین کنندگان قراضه فولادی داخلی در چین در پی سیاست جدید مالیات بر ارزش افزوده که در ماه مارس اجرایی می شود بسیار محتاط هستند.

از طرفی باید توجه داشت که فعالان بازار در مورد قیمت قراضه کانتینری وارداتی تایوان بسیار خوش بین هستند.

به نقل از متال بولتن، تقاضای زیاد محلی و جو مثبت در کره جنوبی و جنوب شرق آسیا پیشنهادات قراضه فولادی ژاپن را بالا نگه می دارد.

قراضه فولادی چین

به نقل از فعالان بازار، چین از اول مارس روش های جدید محاسبه مالیات بر ارزش افزوده را برای کاهش مشکلات ناشی از مسائل مالیاتی در صنعت قراضه داخلی خود اجرا می کند.

معامله گران اعلام کردند که قیمت‌ قراضه فولادی داخلی چین در روز سه‌ شنبه تا حد زیادی ثابت بود، اما به دلیل کاهش قیمت‌ ها در سراسر مجمع آهنی چین، جو بازار تحت فشار قرار گرفته است.

در این میان متال بولتن نقل کرد بازار واردات قراضه در چین به دلیل پیشنهادات بالای ژاپن همچنان نقدینگی پایینی را تجربه می کند.

قیمت ‌های پیشنهادی برای قراضه فولادی نوع HRS101 وارداتی چین در روز سه‌ شنبه در محدوده ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار در هر تن cfr شمال چین شنیده شد که نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.

بررسی ها نشان داد پیشنهادات مربوط به قراضه فولادی ضخیم (HS) در روز سه شنبه (۱۵ فوریه) در محدوده ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن از ژاپن شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار در هر تن افزایش داشته است.

یک منبع تجاری مستقر در ژاپن در مورد قیمت قراضه فولادی در ژاپن اظهار کرد:

تقاضای شدید خریداران کره جنوبی باعث شد قیمت قراضه فولادی در ژاپن به خوبی حمایت شود. علاوه بر این، جو بازار در کشورهای جنوب شرقی آسیا و خود ژاپن نیز مثبت می باشد.

ارزیابی فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی ضخیم بازیافتی در روز سه شنبه (۱۵ فوریه) حدود ۵۴۷.۵ دلار در هر تن cfr شمال چین بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز جمعه که در محدوده ۵۴۳.۳۳ دلار در هر تن بود حدود ۴.۱۷ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قراضه فولادی تایوان

در تایوان، فروشندگان همچنان از ارائه پیشنهادات خودداری می ‌کنند و معامله‌ گران از تعداد محموله‌ های کمتری خبر می دهند که توسط عرضه‌ کنندگان در دسترس است.

تحلیل گران بازار گزارش دادند برای قراضه فولادی وارداتی به تایوان در روز سه شنبه پیشنهادهایی با قیمت ۴۹۰ – ۵۰۰ دلار در هر تن cfr تایوان شنیده شد.

فعالان بازار تخمین زدند که قیمت مناسب برای قراضه فولادی وارداتی به تایوان در محدوده ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار در هر تن cfr تایوان است، اگرچه هنوز هیچ معامله ای در آن سطح تأیید نشده است. باید توجه داشت که قیمت پیشنهادی از طرف خریداران برای این محصول ۴۸۵ دلار در هر تن cfr تایوان بوده است.

یک تاجر مستقر در تایوان در مورد قراضه کانتینری گفت:

محموله‌ های کانتینری بسیار ارزان ‌تر از محموله ‌های قراضه بالک هستند، در نتیجه این احتمال وجود دارد که قیمت محموله‌ های کانتینری بیشتر افزایش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد:

پیشنهادات شنیده شده از طرف تامین کنندگان قراضه فولادی تایوان ممکن است به زودی به ۵۰۰ دلار در هر تن cfr تایوان افزایش یابد.

یک فولادساز بزرگ که تولید خود را بر مبنای کوره قوس الکتریکی انجام می دهد قیمت خرید قراضه فولادی داخلی خود را ۳۰۰ دلار NT (10.75 دلار) در هر تن و قیمت فروش میلگرد فولادی داخلی خود را ۴۰۰ دلار NT در هر تن افزایش داد.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد شاخص قراضه فولادی کانتینری ذوب سنگین ۱ و ۲ (۸۰:۲۰ مخلوط) وارداتی از ایالات متحده به تایوان در تاریخ ۱۵ فوریه در محدوده ۴۸۵ – ۴۹۰ دلار در هر تن cfr تایوان قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۴۸۴ – ۴۸۵ دلار در هر تن بود با افزایش ۱ – ۵ دلار در هر تن همراه بوده است.

در این میان متال بولتن گزارش داد پیشنهادات شنیده شده از طرف خریداران مستقر در تایوان برای قراضه فولادی نوع H1&H2 ژاپنی (۵۰:۵۰) در روز سه شنبه در محدوده ۵۲۵ – ۵۲۶ دلار در هر تن بوده است.

یک منبع خریدار مستقر در تایوان در مورد قیمت قراضه فولادی در تایوان اظهار کرد:

قیمت‌ قراضه فولادی در تایوان همچنان در حال افزایش است و خریداران ممکن است مجبور شوند برای دریافت محموله‌ های قراضه فولادی تا ۵۳۰ دلار در هر تن cfr تایوان پیشنهاد دهند.

فعالان بازار اعلام کردند قیمت‌ قراضه فولادی صادراتی ژاپن با افزایش قیمت ها در بازار محلی ژاپن حمایت می ‌شود، زیرا عرضه در ژاپن به دلیل سردتر شدن هوا مختل شده است و تولید کنندگان میزان تولید خودرو ژاپنی را کاهش داده اند.

یک تاجر ژاپنی در مورد روند بازار قراضه فولادی ژاپنی گفت:

بازار قراضه فولادی ژاپن اکنون بسیار صعودی است. قیمت قراضه فولادی نوع H2 ژاپن در بازار اسپات منطقه خلیج توکیو اکنون بیش از ۵۷۰۰۰ در هر تن است. باید توجه داشت که این قیمت در حال حاضر بالاتر از قیمت‌ های برنده حراج Kanto Tetsugen بوده است.

به گزارش آرتان پرس، بررسی ها نشان داد قیمت اعلام شده در راستای قیمت پایانی در حراج فوریه Kansai Tetsugen با میانگین ۵۸۲۲۰ ین (۵۰۴.۲۸ دلار) در هر تن و با تحویل در کنار کشتی (FAS) در تاریخ ۱۵ فوریه شنیده شد. این در حالی است که قیمت اعلام شده بالاتر از قیمت متوسط ​​حراج Kanto Tetsugen به میزان ۲۳۷۵ ین در هر تن بوده است.

یک تاجر تایوانی دیگر گفت:

قیمت های پیشنهادی تقریباً همانند قیمت فوب برای قراضه ضخیم (HS) است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.