جستجو

بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیلت فولادی صادراتی کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در روز دوشنبه (۱۴ فوریه) پس از آشکار شدن یک رزرو توافق شده در اواخر هفته گذشته، افزایش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، محموله ای ۳۰۰۰۰ تنی با مبدا اوکراین به مصر با قیمت ۷۱۰ دلار در هر تن cfr معادل ۶۸۰ – ۶۸۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه معامله شد. باید گفت، مصر اخیراً یکی از اصلی ترین مراکز فروش بیلت با مبدا کشورهای حوزه CIS بوده است که از بنادر دریای سیاه حمل می شود.

همچنین، پس از حذف تعرفه حفاظتی در اکتبر ۲۰۲۱، تقاضای این کشور برای بیلت وارداتی شروع به افزایش کرد. زیرا طبق داده های موجود در سال ۲۰۲۱، این کشور فقط ۸۰۳۷۰ تن بیلت وارد کرده که عمدتاً از کشورهای حوزه CIS بوده است.

در همین زمینه، منابع مصری معتقدند که رقم واردات امسال کمتر از ۵۰۰۰۰۰ تن نخواهد بود.

هفته گذشته، یکی از مدیران یک تولیدکننده فولاد در مصر خاطر نشان کرد: «تقاضا برای میلگرد از بخش ساخت و ساز با بودجه دولتی زیاد است، بنابراین انتظار می رود واردات [بیلت] ادامه یابد».

پیشنهادات پایین تر مشتریان در خارج از مصر

در خارج از مصر، مشتریان قیمت های نسبتاً پایین تری را هدف قرار داده بودند. به عنوان مثال، قیمت پیشنهادی از ترکیه ۶۸۵ تا ۶۹۰ دلار در هر تن cfr (حدود ۶۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه) شنیده شد.

در همین حال، گفته می شود که فروش کم محصولات بلند نهایی فولادی دلیل کاهش قیمت های پیشنهادی بیلت بوده است.

قیمت های پیشنهادی از سوی تولیدکنندگان بیلت کشورهای حوزه CIS در محدوده ۶۹۰ – ۷۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود که زیاد به نظر نمی رسد.

با این حال، یکی از معامله گران قیمت قابل قبول و عملی را در محدوده ۶۸۰ – ۶۸۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه تخمین زد. در نتیجه، شاخص روزانه Fastmarkets برای بیلت فولادی صادراتی، از جمعه ۱۲ دلار در هر تن افزایش یافت و در ۱۴ فوریه به ۶۸۲ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.