جستجو

حمله روسیه به اوکراین بر چندین شرکت معدنی با فعالیت‌های متمرکز در روسیه تأثیر گذار بوده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از بلومبرگ، نیپون استیل ژاپن در حال بررسی منابع جایگزین در برزیل و استرالیا برای خرید سنگ آهن برای رفع کمبود احتمالی در بحبوحه تنش بین روسیه و اوکراین است.
به نقل از تاکاهیرو موریس، معاون اجرایی نیپون استیل، این خبرگزاری اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر 14 درصد از خوراک گندله سنگ آهن خود را از روسیه و اوکراین وارد می کند.
در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، شرکت تولید فولاد آرسلور میتال مستقر در لوکزامبورگ در حال تعطیل کردن تولید در معادن زیرزمینی خود است.
لوکزامبورگ تایمز گزارش داد که این شرکت در توییتر گفته است که عملیات در کارخانه فولاد Kryvyi Rih خود را “به حداقل فنی” کاهش خواهد داد. این شرکت بیش از 20000 کارمند در اوکراین دارد.
در واکنش به وضعیت اوکراین، معدن فلزات گرانبهای انگلیسی-روسی Polymetal اعلام کرد که به فعالیت خود در روسیه و قزاقستان ادامه خواهد داد در حالی که تحریم هایی که تا به امروز اعلام شده اند تأثیری بر این شرکت نداشته است.
این شرکت گفت که وضعیت پیش آمده در اوکراین منجر به افزایش قابل توجه احتمال تحریم‌های اضافی و شدیدتر توسط اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده شده است.
دامنه و تأثیر این تحریم‌های بالقوه جدید (و هرگونه تحریم بالقوه متقابل) هنوز ناشناخته است، اما ممکن است بر مؤسسات مالی کلیدی روسیه و همچنین شرکت‌های معدنی تأثیر بگذارد. پلی متال معتقد است که تحریم های هدفمند علیه این شرکت بعید است.
در کنار این موارد بازار آلومینیوم نیز با واکنش های بسیاری همراه شد. بحران جنک و احتمال تحریم روسال دومین تولیدکننده آلومینیوم دنیا توسط اروپا و امریکا باعث جهش قیمتی در روز پنجشنبه شد. اما همانطور که اشاره شد فعالیت سرمایه گذاران خارجی در دو کشور روسیه و اکراین که در زمینه تولید فولاد حضور دارند، تحت الشعاع قرار گفته است. با ادامه این تنش ها باید منتظر برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار کامودیتی ها بود. پیش بینی می شود مسدود شدن مسیر کشتیرانی دریای آزوف می تواند قیمت سنگ آهن و زغالسنگ را افزایش دهد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.