جستجو

پس از انتشار قیمت قراردادهای زغال سنگ حرارتی ex-mines توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در روز جمعه، قیمت میلگرد در شرق این کشور به میزان ۹.۵۰ دلار در هر تن کاهش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، در شرق چین (شانگهای) قیمت میلگرد داخلی در حدود ۴۷۰۰ – ۴۷۴۰ یوان (۷۴۴ – ۷۵۱ دلار) در هر تن ارزیابی شد که با کاهش ۶۰ یوانی همراه بود. همچنین بر اساس ارزیابی هفتگی، قیمت میلگرد شمال چین (پکن) ۴۷۲۰ – ۴۷۶۰ یوان در هر تن تخمین زده شد که کاهش ۳۰ یوانی را تجربه کرد.

بر اساس اطلاعیه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، از اول ماه می، قیمت زغال سنگ حرارتی ۵۵۰۰ کیلوکالری در Shaanxi در قراردادهای میان مدت و بلندمدت ex-mines حدود ۳۷۰ تا ۵۷۰ یوان در هر تن و در قراردادهای روزانه ex-mines حدود ۳۲۰ تا ۵۲۰ یوان خواهد بود.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در همین مورد اعلام کرد؛ قیمت زغال سنگ حرارتی در بخش غربی منطقه خودمختار مغولستان داخلی ۲۶۰ تا ۴۶۰ یوان در هر تن و در بخش شرقی ۲۰۰ تا ۳۰۰ یوان است.

یکی از تحلیل گران صنعت نیز گفت که این قیمت ها بسیار کمتر از قیمت های فعلی یعنی در حدود ۷۰۰ یوان در هر تن ex-mines است. به این ترتیب، پرمعامله ترین قرارداد زغال سنگ حرارتی ماه می در بورس کالای ژنگژو ۶۶ یوان در هر تن کاهش یافت (معادل ۸٪ کاهش) و با ۷۴۵ یوان در هر تن در روز جمعه بسته شد.

از آنجایی که زغال سنگ حرارتی منبع اصلی انرژی برای تولید فولاد است، معاملات آتی آهن آلات، از جمله میلگرد نیز کاهش یافت.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد در بورس آتی شانگهای قبل از پایان روز، به پایین ترین سطح یعنی ۴۵۲۵ یوان در هر تن کاهش یافت.

به این ترتیب، کاهش معاملات آتی و تقاضای ضعیف، قیمت‌ های لحظه ای میلگرد را تحت فشار قرار داد و در نتیجه قیمت‌ میلگرد در شرق چین در طول هفته ۷۰ یوان در هر تن کاهش یافت و معاملات این هفته نیز با همین قیمت به پایان رسید.

* شنیده های بازار

به نقل از متال بولتن، یکی از تاجران مستقر در شانگهای درباره شرایط کنونی بازار میلگرد خاطر نشان کرد:

«به طور کلی بیشتر مشتریان من شرکت‌ های بازرگانی هستند که به دلایلی مانند کاهش شدید معاملات در بازار آتی و کم بودن میزان تقاضای مصرف کننده نهایی، برنامه‌ های خرید خود را به تعویق انداخته اند».

* بازار بیلت / بورس آتی شانگهای

در ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت به قیمت ۴۶۰۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله می شد که نسبت به روز گذشته ۵۰ یوان کاهش داشت.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد در روز جمعه نیز با قیمت ۴۶۱۷ یوان بسته شد که نسبت به روز گذشته ۲۰ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.