جستجو

با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین و به دنبال افزایش درگیری در دریای سیاه، ترکیه به رزرو قراضه دریایی سرعت بخشیده چراکه در غیر این صورت صادرات بیلت فولادی ترکیه متوقف خواهد شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، در روز جمعه (۲۵ فوریه) تولیدکنندگان فولاد ترکیه به رزرو محموله های قراضه فولادی دریایی برای ماه آوریل ادامه دادند که این اقدام از فروش بیلت فولادی صادراتی حمایت می کند.

فعالان بازار اعلام کردند فولادسازان کشور ترکیه رزروهای آوریل خود را در روز پنج شنبه با انجام قراردادی برای یک محموله اروپایی آغاز کردند. این قرارداد توسط یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه اسکندرون و با قیمت ۵۰۳ دلار در هر تن cfr برای قراضه ذوب سنگین ۱ و ۲ منعقد شد.

به نقل از منابع خبری، رزرو محموله های قراضه فولادی دریایی در اواخر روز پنج شنبه و تا روز جمعه ادامه یافت.

معامله گران گزارش دادند یک کارخانه مستقر در منطقه اسکندرون همچنین در روز پنج شنبه (۲۴ فوریه) یک محموله ۲۵۰۰۰ تنی قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20) با مبدا ونزوئلا را به قیمت ۵۰۹.۵۰ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.

یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه مرمره یک محموله بریتانیایی متشکل از قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20) را به قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند کارخانه فولادی دیگری در منطقه مرمره در روز پنج شنبه محموله ای از ایالات متحده را که شامل قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20) بود به قیمت ۵۱۴ دلار در هر تن رزرو کرد. این کارخانه همچنین قراضه فولادی خرد شده و قراضه ساختاری (P&S) را به قیمت ۵۳۴ دلار در هر تن cfr معامله کرد.

یک کارخانه فولادی دیگر مستقر در منطقه اسکندرون یک محموله قراضه فولادی آمریکایی نوع HMS 1&2 (85:15) را به قیمت ۵۱۵ دلار در هر تن cfr رزرو کرد. باید توجه داشت که حجم این محموله در زمان انتشار خبر مشخص نبود.

به نقل از چندین منبع خبری در نتیجه انجام معاملات جدید در پایان هفته، شاخص‌ های روزانه قراضه فولادی وارداتی به ترکیه تا حد زیادی ثابت بود.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) وارداتی از مبدا اروپای شمالی به ترکیه، در روز جمعه (۲۵ فوریه) در محدوده ۵۰۲.۷۸ دلار در هر تن Cfr ترکیه بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل که در محدوده ۵۰۳.۰۰ دلار در هر تن بود حدود ۰.۲۲ دلار در هر تن کاهش داشته است.

با توجه به ارزیابی روزانه متال بولتن، شاخص روزانه قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20 ترکیبی) وارداتی با مبدا ایالات متحده به ترکیه در روز جمعه در محدوده ۵۱۱.۰۷ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. بررسی ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به روز قبل که در محدوده ۵۱۱.۲۹ دلار در هر تن بود که با کاهش ۰.۲۲ دلار در هر تن همراه بوده است. قیمت های اعلام شده باعث شده پرمیوم قراضه فولادی با مبدا ایالات متحده بیشتر از محصولات با مبدا اروپا باشد و به ۸.۲۹ دلار در هر تن برسد.

منابع خبری اعلام کردند تولیدکنندگان فولاد ترکیه به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین به رزرو قراضه فولادی دریایی سرعت بخشیده اند زیرا انتظار می رود عرضه بیلت فولادی از هر دو منطقه متوقف شود.

معامله گران گزارش دادند اختلال در جریان ارسال بیلت فولادی از منطقه دریای سیاه و کمبود پیش‌ بینی‌ شده عرضه بیلت فولادی منجر به افزایش تقاضا از سوی مراکز عمده صادراتی این منطقه شده است.

به نقل از متال بولتن، سه کارخانه فولادی مستقر در ترکیه در روز پنج شنبه (۲۴ فوریه) به مشتریان مستقر در دریای سیاه بیلت فولادی می فروختند. همچنین گزارش شده است که خریداران مستقر در دریای سیاه به دنبال محصولات بیشتری از ترکیه هستند.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه اسکندرون ۲۰۰۰۰ تن بیلت فولادی را در روز پنج شنبه با قیمت ۷۲۹ دلار در هر تن فوب به آفریقا فروخت که شامل ۳ دلار به ازای هر تن هزینه اضافی بود.

کارخانه فولاد دیگری مستقر در شمال ترکیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۰۰۰ تن بیلت فولادی را به قیمت ۷۲۰ دلار در هر تن فوب فروخت. این در حالی است که بررسی ها نشان داد کارخانه فولاد دیگری در منطقه اسکندرون ۲۵۰۰۰ تن بیلت فولادی را با همین قیمت فروخت.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت بیلت فولادی صادراتی ترکیه در روز پنج شنبه در محدوده ۷۰۵ – ۷۳۰ دلار در هر تن فوب ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۷۰۵ – ۷۱۰ دلار در هر تن بود حدود ۲۰ دلار در هر تن افزایش یافت.

یک منبع مستقر در یکی از کارخانه های ترکیه گفت:

من به سرعت شروع به دریافت پیشنهادات برای بیلت فولادی از طرف تعداد زیادی از مشتریان دریای سیاه در آفریقا کردم. من قبلاً تعدادی از محموله های مربوط به ماه می را فروخته ام اما تقاضای قیمت ‌های بالاتر برای محصولات مربوط به ماه مارس و آوریل را دارم.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.